صفحه اصلی > مطالبات جامعه پرستاری : نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی: مجلس بیش از دولت می تواند در بهره مندی پرستاران از حق ایثارگری موثر اقدام کند

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی: مجلس بیش از دولت می تواند در بهره مندی پرستاران از حق ایثارگری موثر اقدام کند

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس بیش از دولت می تواند در بهره مندی پرستاران از حق ایثارگری موثر اقدام کند، گفت: بهره مندی پرستاران و محاسبه خدمات آنها با حقوق ایثارگری از مطالبات به حق پرستاری است.

«فخرالدین حیدری» در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری نظام پرستاری تهران با ارزنده برشمردن خدمات دولت در راستای اختصاص اعتبار برای پرداخت مطالبات پرستاری، صدور مجوز استخدام با اولویت جذب نیروهای شرکتی و قراردادی پرستاری و اختصاص فوق العاده ویژه در ادامه اظهار کرد: مجلس هم میتواند با مصوباتی از صندوق ذخیره ارزی منابعی را برای کمک به پرستاران تأمین کند.

وی افزود: همچنین مجلس می تواند در تأمین اعتبارات لازم برای خرید تجهیزات و ملزومات حفاظتی پرستاران موثر باشد تا جان پرستاران و کادر درمان کمتر به خطر افتد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس می تواند در راستای جذب پرستاران قوانین تسهیل کننده ای فراهم کند از قبیل جذب آموزشیاران و پرسنل آموزش و پرورش.

حیدری با بیان اینکه مجلس باید در احقاق مطالبات چندین ساله پرستاران کوشا باشد، خاطرنشان کرد: از قبیل اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری که در دوره هفتم و هشتم مجلس به تصویب رسید اما اجرا نشد مجلس می تواند اشکالاتی در خصوص منابع مالی، حوزه نظارتی و یا اجرا دارد ورود کرده و در جهت برطرف کردن آن تلاش کند.

وی همه این موارد را عاملی برای افزایش انگیزه کاری پرستاران دانست و گفت: پرستارانی که در زمان شیوع کرونا خدمات ارائه می  دهند به لحاظ روحی روانی و سایر موارد در معرض خطر هستند از اینرو باید خدمات آنها تحت عنوان ایثارگر محاسبه شود که مجلس در این باره بیش از دولت می تواند موثر باشد.

انتهای پیام 

admin

پست های مرتبط

تعدیل نیروهای پرستاری که در زمان کرونا دست دولت را گرفتند ناجوانمردانه و به دور از انصاف است

استخدام پرستاران امر استراتژیکی است به گزارش باشگاه خبری پرستاران جوان؛ امین…

دیدگاهتان را بنویسید