صفحه اصلی > اورژانس پیش بیمارستانی : رئیس اسبق انجمن فوریتهای پزشکی ایران صدور مجوز استخدام برای نیروهای تخصصی را خواستار شد

رئیس اسبق انجمن فوریتهای پزشکی ایران صدور مجوز استخدام برای نیروهای تخصصی را خواستار شد

رئیس اسبق انجمن فوریتهای پزشکی ایران صدور مجوز استخدام برای نیروهای تخصصی را خواستار شد و گفت: عده ای به دنبال نیروهای غیر تخصصی هستند.

«عبدالرضا محمدی» در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری نظام پرستاری تهران با بیان اینکه عده ای به دنبال جذب نیروهای دیپلم و سپس ارائه آموزش هستند، در ادامه اظهار کرد: بدین ترتیب نیروهایی سر کار می آیند که  توان علمی و عملی لازم را ندارند.

وی با بیان اینکه هزینه ایاب و ذهاب برای شهرهایی با جمعیت بالای ۵۰۰ هزار نفر تعلق میگیرد، افزود: در شهرهایی با جمعیت زیر ۵۰۰ هزار نفر هزینه بر عهده خودشان است اما برای تکنسینی که باید به جاده برود این میزان هزینه ایاب ذهاب زیاد است.

رئیس اسبق انجمن فوریتهای پزشکی ایران با بیان اینکه شیفت پرسنل اورژانس پیش بیمارستانی ۲۴ ساعته اما هزینه یک وعده از غذا برای آنها محاسبه می شود، ادامه داد: پرستاران دیس پچ دیده نمی شوند و محروم هستند.

محمدی با بیان اینکه پرستاران دیس پچ شیفت پر استرس و اضطرابی را دارند، خاطرنشان کرد: با وجود سختی کارشان هیچ کس از آنها یادی نمی کند.

وی با بیان اینکه شرایط پرسنل اورژانس پیش بیمارستانی بسیار دشوارتر از کادر درمان در بیمارستان است، افزود: در بیمارستان بیماران کرونایی مشخص و خدمات خود را دریافت می کنند اما پرسنل اورژانس پیش بیمارستانی بر سر مصدوم تصادفی و یا بیمار قلبی حاضر می شوند که ابتلاء به بیماری کرونای آنها نامشخص است بنابراین پرسنل اورژانس منبعی برای انتقال بیماری کرونا به خانواده های خود و جامعه هستند.

رئیس اسبق انجمن فوریتهای پزشکی ایران یادآور شد: برای پرستاران بخش سوختگی و روان ب بیماران تحت کنترل تسهیلاتی قایل شده اند این در حالی است که پرسنل اورژانس پیش بیمارستانی در بدترین شرایط با بیماران سوختگی و روان مواجهه می شوند.

انتهای پیام

admin

پست های مرتبط

ماجرای پرستاری که در جام جهانی سفیر کودکان سرطانی شد

یکی از تصاویری که در حاشیه بازی ایران و آمریکا در جام جهانی بازتاب زیادی پیداکرد، تصویر پرستاری بود که پلاکاردی با مضمون تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران و سلامت کودکان ایرانی در دست داشت.

دیدگاهتان را بنویسید