صفحه اصلی > سازمان نظام پرستاری : جذب پرستاران جدید در اولویت است، نه تعرفه گذاری حقوق

جذب پرستاران جدید در اولویت است، نه تعرفه گذاری حقوق

رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: در حال حاضر اولویت ما در کنترل بحران کرونا و جلوگیری از مرگ و میر، بیشتر جذب پرستاران جدید است.

به گزارش پایگاه خبری نظام پرستاری تهران، «محمد میرزابیگی»، رئیس کل سازمان نظام پرستاری درباره در رابطه با استخدام پرستاران جدید و معوقه پرستاران قبلی اظهار داشت: در حال حاضر با سه بحران از طرف نظام سلامت مواجه ایم که مردم را تهدید می‌کند به خصوص در این دوران بحران کرونا؛ اولین بحران کمبود نیروی انسانی است که تاثیر مستقیم بر روند این بیماری دارد.

وی گفت: در اکثر استان های کشور نسبت پرستار به تخت ۰٫۴ الی ۰٫۵ در ۲۴ ساعت است. واضح و مبرهن است که رسیدگی لازم و کافی که باید باشد نیست و ضرر آن مستقیما به مردم وارد می‌شود.

وی گفت: دومین بحران خود کرونا می‌باشد که بسیار سریع، دامنگیر شد و با توجه به آماده نبودن زیرساخت ها به خصوص در زمینه نیروی انسانی با مشکل مواجه شده ایم. اما سومین بحران، قول های بی عمل مسئولان در رابطه با معوقه ها و وعده های داده شده است. نیروی انسانی در حال حاضر در کشورهایی مثل ایتالیا و اسپانیا که همزمان با ما با ویروس کرونا مواجه شده اند، عدد مرگ و میر تک رقمی است و علت این اتفاق وجود نیروی انسانی کافی است اما در کشور ما پرستاران با وجود کرونا بسیار خسته هستند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری در خصوص تعرفه گذاری حقوق پرستاران افزود : علت اصلی به تعویق افتادن تعرفه گذاری، دولت است که هیچ اقدامی در رابطه با تعرفه گذاری و استخدام نیروی جدید انجام نمی‌دهد. در حال حاضر در بحران کرونا جذب نیروهای جدید در اولویت است و تعرفه گذاری در اولویت بعدی قرار می گیرد.

میرزا بیگی از دولت خواهش کرد تا به این بحران سریعا رسیدگی کنند و نیروی تازه نفس استخدام کنند تا از مرگ و میر و تلفات بیشتر هرچه سریع‌تر جلوگیری شود.

وی همچنین از مردم درخواست کرد تا با رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک از شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری کنند.

انتهای پیام

admin

پست های مرتبط

کوهساریان خبرداد: جرائم ناشی از تردد پرستاران در ایام کرونا بخشیده می‌شود

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران از وعده جانشین رئیس پلیس راهور فراجا برای بخشودگی جریمه‌های ناشی از تردد پرستاران در ایام کرونا تحت شرایطی خبر داد.

نظام پرستاری قوانین اجرا نشده را به سازمان بازرسی اعلام کند/ باید جلوی مهاجرت پرستاران گرفته شود

رئیس قوه‌قضاییه گفت: این آمادگی را داریم تا در بخش‌های ذیربط قوه قضاییه از جمله «پزشکی قانونی» و «شوراهای حل اختلاف» از ظرفیت سازمان نظام پرستاری به صورت منسجم و سازمان‌یافته بهره بگیریم.

افزایش تعرفه‌ها تاکنون برای پرستاران ملموس نبوده است + فیلم

امین کوهساریان رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران، در گفتگو با خبرنگار…

دیدگاهتان را بنویسید