صفحه اصلی > اورژانس پیش بیمارستانی : ۳۰ هزار کمبود نیروی انسانی در اورژانس پیش بیمارستانی کشور و محرومیت از بسیاری از حق و حقوق قانونی

۳۰ هزار کمبود نیروی انسانی در اورژانس پیش بیمارستانی کشور و محرومیت از بسیاری از حق و حقوق قانونی

رئیس پیشین انجمن فوریتهای پزشکی کشور با اشاره به وجود ۱۷ هزار نیروی انسانی، ۱۵ هزار نیروی عملیاتی و ۲۸۰۰ پایگاه شهری و جاده ای گفت: برای داشتن نیروی انسانی در حد استاندارد به حدود ۳۰ هزار نیروی انسانی نیاز داریم.

«عبدالرضا محمدی» در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری نظام پرستاری تهران با بیان اینکه کارکنان نیروی انسانی در اورژانس پیش بیمارستانی از بسیاری از مزایا محروم هستند، در ادامه اظهار کرد: هم اکنون ۱۵ هزار نفر وظایف ۴۵ هزار نفر را انجام می دهند همین موضوع سبب افت کیفیت خدمات و فرسودگی شغلی و حتی بر روی سلامت جسمی و روحی کارکنان و ارتباطات خانوادگی آنها تأثیرگذار است.

وی کمر دردهای مزمن، مشکلات گوارشی براثر وعده های غذایی نامنظم، مشکلات اسکلتی را از جمله مشکلات نیروهای انسانی در اورژانس پیش بیمارستانی برشمرد و افزود: شیفتهای طولانی مدت با میزان درآمد کم همگی برای جبران کمبود نیروی انسانی است.

رئیس پیشین انجمن فوریتهای پزشکی کشور با بیان اینکه کمتر کسی حاضر به تحمل این شرایط دشوار است، گفت: این در حالی است که وقتی قانونی برای پرستاران در قانون و یا نظام پرستاری دیده می شود این نیروها به عنوان زیر شاخه ای از پرستاری فراموش می شوند.

محمدی با تأکید بر سختی کار این نیروهای انسانی خاطرنشان کرد: سختی کار این افراد حتی از کادر درمان در بیمارستان سخت تر است اما قانون ارتقاء بهره وری شامل حال این افراد نمی شود.

وی ادامه داد: چون برای نیروهای فوریتهای پزشکی به صرفه نیست پس از یک شیفت ۱۲ ساعت مسیر طولانی را طی کند از اینرو از آنها تعهد محضری گرفته می شود که ما راضی به اجرای قانون ارتقاء بهره وری نیستیم که این یعنی پایمال شدن حق و حقوق کادر اورژانس پیش بیمارستانی.

رئیس پیشین انجمن فوریتهای پزشکی کشور با بیان اینکه طبق قانون ارتقاء بهره وری حد نصاب ۸۰ ساعت اضافه کار در ماه باید مراعات شود، یادآور شد: در اورژانس پیش بیمارستانی اگر این بخش از قانون رعایت شود باید یک سوم پایگاههای اورژانس تعطیل شود بنابراین ناگزیرند با ۲۴ ساعت شیفت کاری و ۴۸ ساعت آف و ماهانه ۴۸۰ ساعت کار کنند یعنی اضافه کار ماهانه ۱۷۵ ساعت.

انتهای پیام

admin

پست های مرتبط

ماجرای پرستاری که در جام جهانی سفیر کودکان سرطانی شد

یکی از تصاویری که در حاشیه بازی ایران و آمریکا در جام جهانی بازتاب زیادی پیداکرد، تصویر پرستاری بود که پلاکاردی با مضمون تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران و سلامت کودکان ایرانی در دست داشت.

دیدگاهتان را بنویسید