صفحه اصلی > دانشگاه های علوم پزشکی : زالی: باید بسته‌های تشویقی، مالی و استخدامی گروه‌های پرستاری با ضمانت اجرایی ارائه شود

زالی: باید بسته‌های تشویقی، مالی و استخدامی گروه‌های پرستاری با ضمانت اجرایی ارائه شود

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: باید بسته‌های تشویقی، مالی و استخدامی گروه‌های پرستاری با ضمانت اجرایی بررسی و ارائه شود.

به گزارش پایگاه خبری نظام پرستاری تهران، دکتر «علیرضا زالی» در جلسه تکریم مدیران پرستاری واحدهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بازنگری برنامه‌های کادر پرستاری بیمارستان‌ها را خواستار شد و توضیحاتی درباره تأمین زیرساخت‌های اجرایی قانون بهره‌وری، تقلیل ساعت کاری، ارتقا استخدامی و تعرفه گذاری خدمات پرستاری ارائه داد و در ادامه از تلاش‌های دانشگاه برای دریافت مطالبات پرستاری به عنوان وظیفه صنفی حاکمیتی خبر داد و گفت: باید بسته‌های تشویقی، مالی و استخدامی گروه‌های پرستاری با ضمانت اجرایی بررسی و ارائه شود.

وی پرستاران را سردمداران خط مقدم مقابله با ویروس کرونا دانست و گفت: موج جدید بیماران کووید ۱۹ فشار کاری مضاعف تری را به سیستم و بهداشت و درمان، خصوصا کادر پرستاری وارد می کند.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران برنامه‌ریزی منسجم‌تر و کسب مهارت بیشتر برای مقابله با موج احتمالی دوم کرونا را از سوی کادر پرستاری دانشگاه مورد تاکید قرار داد و با اشاره به اقدامات موثر کادر پرستاری دانشگاه توضیح داد: پرستاران در بحران کرونا خوش درخشیدند و برترین کارنامه حرفه‌ای سال‌های اخیر را به نمایش گذاشتند.

زالی خاطرنشان کرد: امروز فعالیت بخش‌های مختلف بیمارستان‌ها با روزهای آغازین اپیدمی کرونا تغییر کرده و بیمارستان‌ها علاوه بر پذیرش بیماران کرونایی میزبان بیماران غیر کرونایی نیز هستند بنابراین بیمارستانها در بخش‌های مختلف باید طبق الگویی متفاوت‌تر از گذشته  فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه شغل و حرفه پرستاری از گذشته‌های دور با نظم و انتظام ویژه‌ای عجین شده؛ تعامل و همگرایی بیشتر مدیران  پرستاری بیمارستان‌ها را با پرسنل خواستار شد.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران به روز رسانی دانش پرستاری را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: حرفه پرستاری نیازمند بازآموزی، به روز رسانی و ارتقا در حوزه های پژوهشی و آموزشی است.

زالی ادامه داد: دفاتر پرستاری بیمارستان‌ها باید به دفاتر علمی با رویکرد توجه به ارتقا آموزشی و مهارتی تبدیل شوند و در صحنه اجرایی مشارکت بیشتر داشته باشند.

وی آسیب شناسی بین حوزه  درمان و آموزش در رشته پرستاری یکی دیگر از مواردی بود که دکتر زالی لزوم توجه به آن را خواستار شد و گفت: باید در این حوزه از حداکثر ظرفیت‌ها بهره جست.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به افزایش بار مراجعان بیماران مبتلا به کرونا در تهران گفت: در دو هفته اخیر نمودار تعداد مراجعان سرپایی، افراد بستری در بخش‌های عادی و مراقبت‌های ویژه و همچنین میزان مرگ و میرها در حال تغییر است.

انتهای پیام

admin

پست های مرتبط

ساخت سردیس شهدا پرستار تهران در دستور کار مدیریت شهری تهران قرار می گیرد

به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار علیرضا نادعلی سخنگو ونایب رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با هیات مدیره نظام پرستاری تهران دیدار و گفتگو کرد.

بیانیه مهم سازمان نظام پرستاری در رابطه با مسائل روز خطاب به مردم و مسئولان پرستاران خسته اند، مردم رعایت کنید، مسئولان به وعده ها عمل کنید

سازمان نظام پرستاری در بیانیه ای ضمن تشریح وضعیت و مشکلات جامعه پرستاری در مبارزه با کرونا از مردم خواست با رعایت پروتکل ها در این مبارزه نفس گیر همراه پرستاران باشند و از مسئولان دولت خواست که به وعده های خود برای پرداخت معوقات، فوق العاده ویژه و استخدام نیرو عمل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید