صفحه اصلی > علمی : ربات کمک پرستار ایرانی ساخته شد

ربات کمک پرستار ایرانی ساخته شد

نخستین ربات پزشکی عملیاتی در کشور به همت متخصصان شرکتی دانش‌بنیان ساخته شد که دارای حسگرهای تشخیص مانع، اندازه‌گیری فشار خون، حمل غذا و دارو به بیماران است و باعث کم شدن فشار کار نیروی انسانی از جمله پرستاران می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری نظام پرستاری تهران، ربات وسیله‌ای با دقت عمل زیاد که قابل برنامه ریزی مجدد بوده و توانایی انجام چند کار را دارد و برای حمل مواد، قطعات، ابزارها یا سیستم‌های تخصصی طراحی شده و هدف از ساخت آن انجام وظایف مختلف است. علم رباتیک و ساخت ربات جدیدترین مرحله تلاش انسان جهت صنایع اتوماتیک به شمار می‌رود. ربات‌ها آن دسته از ماشین‌های ساخت بشر هستند که لزوماً حرکت‌هایی شبیه انسان ندارند ولی توان تصمیم گیری و ایجاد و کنترل فعالیت‌های از پیش تعیین شده را دارند.

شرکت دانش‌بنیان رویال توسعه پایدار در زمان شیوع ویروس کرونا با تکیه بر توان متخصصان موفق به ساخت ربات پزشکی  به نام «کیوان لایف بات» شد که این ربات دارای حسگر تشخیص مانع، قابلیت اندازه‌گیری دمای بدن، اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون و قابلیت اضافه شدن سنسورهای دیگر است؛ البته از دیگر قابلیت‌های این ربات می‌توان به ارتباط تصویری و صوتی پزشک و بیمار، حمل غذا و دارو به اتاق‌های متفاوت اشاره کرد؛ همچنین مجهز به عملکرد چندگانه برای کنترل چندین ربات دیگر و صفحات ضدلغزش در سینی‌های متحرک است.

انتهای پیام

admin

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید