صفحه اصلی > کمیسیون بهداشت مجلس : نماینده مجلس شورای اسلامی: جای پرستاران در کمیسیون بهداشت خالی است

نماینده مجلس شورای اسلامی: جای پرستاران در کمیسیون بهداشت خالی است

نماینده مجلس با اشاره به وظایف کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه در حال حاضر جای پرستاران در کمیسیون بهداشت خالی است، گفت: ترکیب اعضای کمیسیون بهداشت و درمان طی یکی دو روز آینده مشخص می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری نظام پرستاری تهران، «مسعود خاتمی» نماینده مجلس با اشاره به وظایف کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: طبق آیین نامه ،کمیسیون بهداشت و درمان ۶ وظیفه اصلی را به عهده دارد. این وظایف شامل قانون‌گذاری و نظارت بر عملکرد حوزه‌های بهداشت، درمان، آموزش، بهزیستی، بیمه و هلال احمر است.

وی با بیان اینکه ثبت نام داوطلبان برای عضویت در کمیسیون‌ها داوطلبانه و انتخابی است گفت: در آیین نامه مجلس موضوع امتیاز دادن برای ورود نمایندگان به کمیسیون‌ها نواقصی دارد که باید اصلاح شود، بنده معتقدم که جای کارشناسان اقتصاد سلامت در کمیسیون بهداشت خالی است.

خاتمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با دو اشکال مواجهیم، اول اینکه نمایندگان باید انتخاب کنند که عضو کمیسیون خاص باشند یا خیر و اینکه ضوابط باید طوری تعیین شود که متخصص‌های مربوطه بتوانند امتیاز لازم را کسب کنند، که باید برای اصلاح این آیین‌نامه  نظر کارشناسان داخلی و خارجی را جویا شد.

وی گفت: یکی از آسیب‌های موجود در برخی کمیسیون‌ها تعارض منافع است، البته باید در نظر داشت که در این کمیسیون باید کارشناسان دارویی و بیمه نیز حضور داشته باشند و معتقدم برخی قوانین و ضوابط کمیسیون‌ها نیاز است اصلاح شود، درحال حاضر جای پرستاران در کمیسیون بهداشت خالی است اما باور داریم باید از ظرفیت کارشناسان حوزه‌های مختلف استفاده کنیم.

وی در خصوص برخی اظهارات درباره تغییر تعرفه‌های پزشکان افزود: فعلا تصمیمی درباره تغییر تعرفه پزشکان گرفته نشده است و باید در این خصوص تصمیم جمعی گرفته شود.

این نماینده مجلس گفت: یکی از اشکالاتی که در مجلس قبلی وجود داشت نظارت نداشتن بر روی تصمیمات و قوانینی که تصویب شده بود، اما این دوره از مجلس نظارت را یکی از وظایف مهم خود می‌داند.

انتهای پیام

admin

پست های مرتبط

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد؛ آمار مبتلایان کرونا تا روز سه‌شنبه پانزدهم مهر ماه/ افزایش باورنکردنی مبتلایان به کرونا+جزئیات

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز پانزدهم مهر ماه ۱۳۹۹ بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴۱۵۱ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شدند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: کادر پرستاری در بحران کرونا خوش درخشیدند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کادر پرستاری در بحران کرونا خوش درخشیدند، گفت: از اینرو حق و حقوق پرستاران در این باره محفوظ است.

۶ مرداد ۱۳۹۹

دیدگاهتان را بنویسید