صفحه اصلی > شورای عالی سازمان نظام پرستاری و مطالبات جامعه پرستاری و کمیسیون بهداشت مجلس : وعده قاضی زاده در به سرانجام رساندن وضعیت استخدامی پرستارانی که در بحران کرونا نظام سلامت را رها نکردند

وعده قاضی زاده در به سرانجام رساندن وضعیت استخدامی پرستارانی که در بحران کرونا نظام سلامت را رها نکردند

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه من به جد به دنبال حقوق کسانی هستم که در روز مبادا نظام سلامت را رها نکردند، گفت: حداقل کاری که میتوان برای آنها انجام داد در اولویت قرار دادن به کارگیری آنهاست.

به گزارش پایگاه خبری نظام پرستاری تهران، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی در نشست اعضای شورای عالی نظام پرستای کشور در محل باغ موزه دفاع مقدس اظهار کرد: سالانه تعدادی مجوز استخدام به حوزه سلامت داده میشود میتوان برای این افراد شرایط ویژه دیده شود.

وی با بیان اینکه جامعه پرستاری جامعه برجسته علمی و مهارتی است، افزود: در بحران کرونا ننکات برجسته پزشکی و پرستاری دیده شد.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شغل پرستاری و پزشکی از مشاغل روزهای مبادای مردم هستند، خاطرنشان کرد: هنوز در حوزه سلامت قانون جامعی وجود ندارد اینکه اهداف این شغل مشخص شود نحوه جذب و تربیت نیروهای انسانی مشخص شود.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه برای برخی امور قوانینی وجود دارد و باید پس از ۱۰۰ سال بازنگری شود، گفت: باید قوانین جدیدی به عنوان مثال قانون وکالت ایجاد شود به تازگی قانون تجارت ۵۰ درصد آن پس از ۱۰۰ بازبینی شده است که باید با رسیدگی تناقضات از میان برود.

وی با بیان اینکه نظام پرداخت باید برای کسانی که به صورت فنی و تخصصی فعالیت می کنند یکسان باشد، افزود: مرکز پژوهشها می تواند در حوزه تقنینی و نظارتی موثر باشد به عنوان مثال قانون ارتقاء بهره وری پس از یک دهه اجرا ارزیابی شود آیا توانسته اهداف قانونگذار را تأمین کند؟ یک مرکز مطالعاتی می تواند کارکرد قوانین را بررسی کند.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی قوانین کشوری مانع اجرای قوانین مصوب جدید است، تصریح کرد: شاید قانون خدمات کشوری مانعی برای اجرای قانون ارتقاء بهره وری باشد و اجازه ندهد افراد به حق قانونی خود برسند.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه برخی از خواسته های جامعه پرستاری به حوزه تقنینی مربوط نمی شود، گفت: هویت شغلی را نمی توان با قانون اصلاح کرد یا بهورزان پرستاران روستا شناخته شوند را می توان با گفتمان اصلاح کرد.

وی با بیان اینکه ذهنیت همه از حرفه پرستاری ارائه خدمات درمانی است، افزود: حال آنکه می توانند در ارتقاء سطح سلامت و ارائه خدمات پیشگیری و توانبخشی فعال باشند با ارائه خدمات حرفه ای پرستاری از تحمیل هزینه های گزاف تخصصی بر نظام سلامت کاست.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید درابتدا واحد خدمت تعریف شود، گفت: کسی که میتواند با یکسال و نیم خدمات را ارائه دهد چرا ۴ سال آموزش داده شود بدین ترتیب سطح توقع هم افزایش می یابد.

قاضی زاده هاشمی نبود لایه های بینابینی را علت برخی کمبودهای نیروی انسانی دانست و گفت: باید سیاستها بازبینی و اصلاح و برنامه ها هدفمند شوند. انتهای پیام

admin

پست های مرتبط

تعدیل نیروهای پرستاری که در زمان کرونا دست دولت را گرفتند ناجوانمردانه و به دور از انصاف است

استخدام پرستاران امر استراتژیکی است به گزارش باشگاه خبری پرستاران جوان؛ امین…

دیدگاهتان را بنویسید