صفحه اصلی > دانشگاه های علوم پزشکی : بستری تنها ۱۰ درصد مراجعان به بخش‌های بهداشتی و درمانی استان تهران طی ۲۴ ساعت گذشته

بستری تنها ۱۰ درصد مراجعان به بخش‌های بهداشتی و درمانی استان تهران طی ۲۴ ساعت گذشته

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران از بستری تنها ۱۰ درصد مراجعان به بخش‌های بهداشتی و درمانی استان تهران طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: ۹۰ درصد مراجعان با دریافت خدمات سرپایی ترخیص شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری نظام پرستاری تهران، علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران درباره وضعیت بیماری کرونا در استان تهران، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۷ بیمار جدید به عنوان بیمار کرونایی در بخش‌های عادی و ۵۱ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های تحت پوشش استان تهران بستری شدند؛ همچنین ۱۴۲ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته از بیمارستان های استان تهران ترخیص شدند.

زالی همچنین از تقلیل مراجعه به مراکز مراقبت های بهداشتی در طول ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران  با تأکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی رسانه‌ها درباره اهمیت غربالگری، یادآور شد: افراد با شروع علائم در خود در وهله اول از طریق سامانه ۴۰۳۰ و مواردی مانند آن، بهتر است به مراکزی مانند مراکز جامع سلامت که اصالتا مراکز بهداشتی هستند، مراجعه کنند.

وی یادآور شد: کاهش آمار مراجعان به این مراکز می‌تواند تا حدی بحث استمرار غربالگری را با خدشه رو به رو کند، به خصوص آنکه در گام دوم غربالگری ملی در استان تهران هستیم و بیش از گذشته نیازمند همکاری و همیاری شهروندانیم.

زالی از شهروندان درخواست کرد که بیش از گذشته در زمینه غربالگری با مراکز بهداشتی همکاری کنند.

وی افزود: طبیعتا با افزوده شدن تعداد مراجعان مراکز بهداشتی از میزان مراجعان به بخش‌های درمانی و بستری در این مراکز کاسته خواهد شد و این مسأله، درمان بیماری را با سهولت بیشتری همراه خواهد کرد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران درباره نظارت بر وضعیت رستوران های استان اظهار کرد: رستوران‌ها جزو اماکنی هستند که  قبل از شیوع کرونا نیز تحت نظارت کامل بخش بهداشت محیط دانشگاه ها قرار داشتند.

وی ادامه داد: طبیعتاً پس از بازگشایی رستوران‌ها، این نظارت‌ها و مراقبت‌ها افزایش بیشتری می‌یابند و تیم‌های جدیدی توسط دانشگاه‌ها برای این نظارت‌ها اعزام خواهند شد.

زالی تأکید کرد: همانطور که بارها اعلام کرده‌ایم هیچ غذایی به اندازه غذای طبخ شده در منزل از سلامت کافی برخوردار نیست و بهترین الگوی غذایی، همان چیزی است که بر اساس سلیقه و ذائقه خانواده تهیه می‌شود و طبیعتا از بهداشت بالاتری برخوردار است.

وی افزود: حضور افراد در رستوران‌ها مانند هر فضای مسقف دیگری نیازمند رعایت چند شرط است؛ اولین شرط رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است و افراد مانند گذشته نباید رو به روی هم بنشینند بلکه باید به صورت ضربدری یا متاقبل به رأس نسبت به هم قرار بگیرند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران  ادامه داد: همچنین تعداد اندکی از افراد باید در رستوران حضور داشته باشند و استفاده از رستوران به حداقل ظرفیت ممکن رسانده شود.

وی یادآور شد: در صورت امکان برای مصرف نمک، سماق و مواردی از این دست باید از ظروف یکبار مصرف استفاده شود و از وسایلی مانند قاشق و چنگال به صورت بسته‌بندی و ترجیحاً یکبار مصرف استفاده شود.

 زالی یکی از مهم‌ترین مشکلات بهداشتی در رستوران‌ها را عدم امکان استفاده از ماسک در هنگام تناول غذا عنوان کرد و گفت: به همین خاطر افرادی که در خود علائم بیماری کووید ۱۹ مشاهده می‌کنند و یا با افراد مشکوک به بیماری در تماس بوده‌اند، از حضور در رستوران خودداری کنند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران  توصیه کرد: زمان حضور افراد در رستوران کاهش یابد تا احتمال انتقال بیماری کمتر شود.

زالی با تأکید بر اهمیت تهویه مناسب در رستوران‌ها، گفت: رستوران‌هایی که سقف کوتاه دارند و امکان تهویه مناسب در آنها فراهم نیست، طبیعتاً پرمخاطره‌تر هستند.

وی ادامه داد: سطوح رستوران می‌تواند به انتقال بیماری کمک کند و در مواد غذایی خام نیز شانس بالاتری برای انتقال بیماری کووید ۱۹ وجود دارد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، اطمینان از پخت کامل مواد غذایی را نکته‌ای مهم دانست و افزود: بخش خام موادغذایی نیز باید به صورت بهداشتی در فرایند آماده سازی تهیه شده باشند تا خطر انتقال بیماری کاهش یابد.

انتهای پیام

admin

پست های مرتبط

ساخت سردیس شهدا پرستار تهران در دستور کار مدیریت شهری تهران قرار می گیرد

به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار علیرضا نادعلی سخنگو ونایب رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با هیات مدیره نظام پرستاری تهران دیدار و گفتگو کرد.

بیانیه مهم سازمان نظام پرستاری در رابطه با مسائل روز خطاب به مردم و مسئولان پرستاران خسته اند، مردم رعایت کنید، مسئولان به وعده ها عمل کنید

سازمان نظام پرستاری در بیانیه ای ضمن تشریح وضعیت و مشکلات جامعه پرستاری در مبارزه با کرونا از مردم خواست با رعایت پروتکل ها در این مبارزه نفس گیر همراه پرستاران باشند و از مسئولان دولت خواست که به وعده های خود برای پرداخت معوقات، فوق العاده ویژه و استخدام نیرو عمل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید