صفحه اصلی > دانشگاه های علوم پزشکی : استاد گروه پرستاری سلامت جامعه دانشگاه علوم پزشکی تهران: برداشتن تنگناهای اداری و استخدامی برای جذب پرستاران بهترین تشویق است

استاد گروه پرستاری سلامت جامعه دانشگاه علوم پزشکی تهران: برداشتن تنگناهای اداری و استخدامی برای جذب پرستاران بهترین تشویق است

استاد گروه پرستاری سلامت جامعه دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه برداشتن موانع اداری و مالی برای جذب پرستاران بهترین تشویق برای آن گروه از پرستارانی است که برای کمک رسانی به نظام سلامت در دوره اپیدمی Covid-19 به کمک مردم و نظام سلامت شتافتند، گفت: هم اکنون بهترین فرصت است تا با برداشتن موانع اداری و مالی از قبیل اخذ مجوز استخدامی، تامین بودجه های مورد نیاز نسبت به تبدیل وضعیت نیروهای موقت پرستاری و استخدام آنها اقدام شود.

دکتر «رضا نگارنده» در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری نظام پرستاری تهران با بیان اینکه نهادهای حرفه ای نظیر نظام پرستاری و انجمن های علمی باید از این فرصت استفاده کنند، در ادامه اظهار کرد: پرستاران در این ایام(کرونایی) رشادت و از خودگذشتگی نشان دادند که باید تصویر آنها در اذهان مردم به درستی حک شود.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات همکاران پرستاری تصویر پرستاری در اذهان مردم بوده است و همین نگرانی موجب می شود بسیاری از پرستاران در جامعه برای معرفی کردن خود به عنوان پرستار مشکل داشته باشند. الان با توجه به خدمت اجتماعی آنها و انعکاس بخشی از آن در رسانه ها باید از فضای ایجاد شده بهترین استفاده را کرد.

رئیس مرکز تحقیقات مراقبتهای پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: حرفه ویژگی هایی دارد. یکی از مهم ترین ویژگی های حرفه، خدمات اجتماعی آن است که در اوج بحران کرونا بحث خدمات اجتماعی حرفه پرستاری در معرض دید مردم و تصمیم سازان قرار گرفت.

دکتر نگارنده با بیان اینکه مسئولان نهادهای صنفی پرستاری باید به نوعی خدمات پرستاری در ایام کرونایی را برجسته کنند، تا پرستاران به عنوان قهرمانان مبارزه با کرونا به مردم معرفی شوند. گفت: این می تواند به شکل روایت داستان، ساخت فیلم های کوتاه و سخنرانی ها و … باشد.

وی با بیان اینکه پرستارانی که در بخش کرونا فعالیت کرده اند ممکن است دچار مشکلات روانشناختی شده باشند، در ادامه خاطرنشان کرد: این افراد حتی ممکن است متوجه این بروز عوارض روحی نشده باشند. از این رو لازم است خدمت آنها در بخش های مراقبت از بیماران Covid-19 کوتاه و چرخشی باشد.

استاد گروه پرستاری سلامت جامعه دانشگاه علوم پزشکی تهران به طرح پژوهشی مرتبط با کووید ۱۹ که در مرکز تحقیقات مراقبت های پرستاری و مامایی در حال اجرا است اشاره کرد و گفت این طرح پرستاران را از نظر ابتلا به سندرم استرس پس از سانحه و اختلالات خواب بررسی  می کند و نتایج آن نشان خواهد داد که پرستاران تا چه حد به خدمات روانشناسی نیاز دارند.

نگارنده یادآور شد: نگرانی اصلی کسانی که در بحران کرونا و شرایط سخت با قراردادهای موقت دعوت به کار شدند، وضعیت شغلی آنها است لذا بهترین قدردانی، جذب و تامین امنیت شغلی آنها است.

انتهای پیام 

admin

پست های مرتبط

ساخت سردیس شهدا پرستار تهران در دستور کار مدیریت شهری تهران قرار می گیرد

به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار علیرضا نادعلی سخنگو ونایب رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با هیات مدیره نظام پرستاری تهران دیدار و گفتگو کرد.

بیانیه مهم سازمان نظام پرستاری در رابطه با مسائل روز خطاب به مردم و مسئولان پرستاران خسته اند، مردم رعایت کنید، مسئولان به وعده ها عمل کنید

سازمان نظام پرستاری در بیانیه ای ضمن تشریح وضعیت و مشکلات جامعه پرستاری در مبارزه با کرونا از مردم خواست با رعایت پروتکل ها در این مبارزه نفس گیر همراه پرستاران باشند و از مسئولان دولت خواست که به وعده های خود برای پرداخت معوقات، فوق العاده ویژه و استخدام نیرو عمل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید