صفحه اصلی > جلسات و معاونت مراقبتهای پرستاری و مطالبات جامعه پرستاری و ویژه ها : تاکید بر همکاری مشترک میان نظام پرستاری تهران و معاونت پرستاری/ تحقق مطالبات پرستاری ، اولویت مذاکرات

تاکید بر همکاری مشترک میان نظام پرستاری تهران و معاونت پرستاری/ تحقق مطالبات پرستاری ، اولویت مذاکرات

در دیدار هیئت مدیره نظام پرستاری تهران با معاون مراقبتهای پرستاری وزارت بهداشت ، بر همکاری های مشترک در راستای احقاق مطالبات حوزه پرستاری تاکید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری تهران، در این جلسه که ظهر روز گذشته در ساختمان وزارت بهداشت انجام شد دکتر آرمین زارعیان، رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران، هدف از این دیدار را، لزوم همسویی نظام پرستاری و معاونت پرستاری برای پیشبرد اهدافی که مجموعه پرستاری به دنبال آن می باشد دانست و گفت: امید است با ظرفیت های موجودی که در معاونت پرستاری سراغ داریم و همچنین آزادی عمل نظام پرستاری ، مسائل و مشکلات موجود در این حرفه کمرنگ شود.

وی افزود: پیش از بحران کرونا، وعده هایی نسبت به محقق شدن مطالبات حوزه پرستاری داده شد ولی با به میان آمدن شرایط بحران این وعده ها تحقق نیافت. در بحران کرونا ، پرستاران عزیز دست نظام سلامت را گرفتند و در بحرانی ترین شرایطی که همه کشورها در آن وامانده بودند، از جان مایه گذاشتند. بگذریم از این که برخی بیمارستانهای خصوصی، چه جفایی در حق پرستاری کردند ولی در بخش دولتی هم شنیده می شود که استخدام پرستاران قراردادی ۸۹ روزه ، کان لم یکن خواهد شد،حال این اتفاق یا خواهد افتاد و یا نخواهد افتاد ولی در این راستا بازخوردهای منفی از سوی پرستاران به نظام پرستاری مخابره می شود. روئسای دانشگاهها از علاقه و تلاش خود برای استخدام این پرستاران می گویند و چرایی محقق نشدن آن را در اختیارات خود نمی بینند. در رابطه با طرح قاصدک و جدایی کارانه از اضافه کار در جلساتی که با برخی مسئولین دانشگاهی داشتیم روند کار در ستاد مطلوب بود ولی در سطوح پایینتر همچنان نارضایتی ها وجود دارد و این نارضایتی ها چه در بازدیدهای میدانی هیئت مدیره و چه در بیمارستانها و مراکز درمانی محل خدمت اعضای هیئت مدیره مشاهده می شود.

دکتر زارعیان در ادامه عنوان کرد: هیئت مدیره نظام پرستاری تهران ،هدف از حضور خود و برگزاری این جلسه را، یافتن راهکاری برای تحقق این وعده ها و اتفاقات مثبت برای پرستاری و پرستاران می داند. اینها مسائل و اهم مطالبی است که ما را بر آن داشت تا مستقیما با شخص جنابعالی وارد مذاکره شویم. هیئت مدیره نظام پرستاری تهران به نمایندگی از بخش بزرگی از پرستاران ایران، صلاح را بر این دید تا پیش از هر تصمیم و اقدامی ، جلسه ای با این معاونت برگزار نموده و از سخن و دیدگاه وزارت بهداشت در رابطه با مشکلات و مطالبات حوزه پرستاری آگاه شود.

امین کوهساریان، نائب رئیس هیئت مدیره تهران هم بر تقویت فضائل اخلاقی در میان جامعه پرستاری تاکید نمود.

کوهساریان در این رابطه افزود: در بحران کرونا از پرستاران بالین تا سطوح مدیریتی درگیر بودند. دیدگاه ما در بدو ورود به هیئت مدیره بر همدلی بنا شد و این یکی از شعارهای اساسی گروه ما بود و با تمام توان این شعار را در بین خودمان به منصه ظهور رساندیم. و اینک به دنبال آنیم که با بخش های دیگر نیز این تعامل و همدلی را در راستای اعتلای پرستاری داشته باشیم. در دیدار دی ماه سال گذشته پرستاران با مقام معظم رهبری، ایشان بر تقویت فضائل اخلاقی تاکید کردند. اتفاق بزرگی که در این میان افتاد، این بود که با بحران کرونا یک جهاد فی سبیل الله شکل گرفت که در راستای تقویت فضائل اخلاقی در جامعه پرستاری بود. در این مدت از ۸ مجموعه بیمارستانی توسط هیئت مدیره نظام پرستاری بازدید صورت گرفت، پرستاران این مراکز ، کمترین درخواست و مطالبه را داشتند و تمامی این خواسته ها در قالب قوانینی بوده که یا اجرا نشده و یا اینکه اجرای کمرنگی داشته اند. شاید یکی از کارهایی که برای قدردانی از جامعه زحمتکش پرستاری بتوان انجام داد و از خواسته های حداقلی آنهاست ایجاد تسهیلات رفاهی، گردشگری باشد.

admin

پست های مرتبط

تبریک فرارسیدن عید نوروز سال 1403

🌸 یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبرالیل و النهار 🌺 یا…

۱ فروردین ۱۴۰۳

آخرین جلسه هیئت مدیره نظام پرستاری تهران بزرگ در سال ۱۴۰۲ برگزار شد

با حضور اعضای هیئت مدیره نظام پرستاری تهران بزرگ آخرین جلسه هیئت…

۲۲ اسفند ۱۴۰۲

مهلت ثبت‌‎نام انتخابات نظام پرستاری تمدید شد

براساس پیگیری‌های انجام شده از سوی سازمان نظام پرستاری، مهلت ثبت‌نام داوطلبان انتخابات نظام پرستاری تمدید شد.

دیدگاهتان را بنویسید