صفحه اصلی > فرهنگی ، هنری ، ورزشی : کارگردان سریال پرستاران: واقع نمایی شرط اول باورپذیری در هر مجموعه تلویزیونی است

کارگردان سریال پرستاران: واقع نمایی شرط اول باورپذیری در هر مجموعه تلویزیونی است

کارگردان سریال پرستاران با بیان اینکه واقع نمایی شرط باورپذیری هر مجموعه تلویزیونی از سوی بیننده است، گفت: هر فیلمسازی که بخواهد برای قشر خاصی اعم از پزشک، پرستار ، وکیل و… فیلمی را بسازد قطعا با برخی مخالفتها از سوی آن جامعه مواجه می شود که این کار را دشوار می کند.

«علیرضا افخمی» در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری نظام پرستاری تهران با بیان اینکه در سریال پرستاران که چند سال پیش از شبکه یک سیما پخش شد به نوعی تحت فشار بوده است، در ادامه اظهار کرد: سرمایه گذار آن مجموعه تلویزیونی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود و نمیشد همه واقعیات را بازگو کرد.

وی ادامه داد: این در حالی است که بیماران و خانواده های آنها به صورت مستقیم با پرستاران در ارتباط هستند و برای باورپذیر بودن سریال باید نکات مثبت و حتی نقایص بازگو شود.

کارگردان سریال پرستاران با بیان اینکه بخش واقع نمایی کار متکی به طرح اشکالات هر حرفه ای است، گفت: معمولا در این بخش با مخالفت مواجهه میشویم که این موضوع به واقع نمایی کار خدشه وارد می کند. در مجموعه پرستاران هم در این باره تحت فشار ممیزی از سوی پزشک و پرستار بودیم از این رو به شایستگی حق مطلب ادا نشد.

افخمی با بیان اینکه مهم ترین هدف هر فیلمسازی طرح همه مشکلات و نقایص است، در ادامه خاطرنشان کرد: عنصر اول در ساخت در مجموعه تلویزیونی باورپذیری در برنامه نمایشی است که این موضوع در سایه بیان مشکلات و نقایص محقق میشود.

وی گفت: در ساخت مجموعه هایی با موضوع پزشک، پرستار، وکلا و … دچار پارادوکس میشویم و در نهایت همه انتقادات متوجه مسئولان می شود.

کارگردان سریال پرستاران در پاسخ به این پرسش که با توجه به شیوع کروناویروس و فداکاری جامعه پرستاری آیا تصمیمی برای ساخت مجموعه ای با موضوع کادر درمان ندارد؟ گفت: فعلاً در حال ساخت مجموعه ای برای صدا و سیما هستم و فرصتی برای انجام این کار ندارم.

براساس این گزارش، سریال پرستاران یک ملو درام اجتماعی بود و داستانهای این سریال در بخش اورژانس بیمارستان نورافشار تهران اتفاق میافتد که دارای یک خط اصلی داستانی با بازیگران ثابت بود و محور اصلی آن پرستاران و پزشکان بودند. در واقع هدف این سریال آشنایی مردم با جامعه درمانی و پزشکی کشور به خصوص دشواری های حرفه پرستاری بود.

این سریال در اواخر بهمن ۹۵ از شبکه یک سیما پخش شد.

انتهای پیام

admin

پست های مرتبط

فوتسال آقایان – والیبال بانوان

هیأت مدیره نظام پرستاری تهران بزرگ برگزار می کند: فوتسال آقایان پنجشنبه…

دیدار هیات مدیره نظام پرستاری تهران با رییس فدراسیون شطرنج

اعضای هیات مدیره نظام پرستاری تهران با رییس فدراسیون شطرنج دیدار کردند.

دیدگاهتان را بنویسید