صفحه اصلی > سایر : کارگاه آموزشی تریاژ

کارگاه آموزشی تریاژ

کارگاه آموزشی تریاژ

هیئت نظام پرستاری تهران برای علاقه مندان به پرستاری کارگاه آموزشی تریاژ در نظر گرفته است. این کارگاه یک روزه می باشد و در تاریخ ۳ خرداد به صورت آنلاین برگزار خواهد شد. مدرس این دوره ی آموزشی جناب آقای دکتر هادی رنجبر می باشد. برای اطلاعات بیشتر می توانید از طریق اینستاگرام یا از طریق شماره تلفن های درج شده با ما ارتباط برقرار کنید. در ادامه شما را با بخش تریاژ بیمارستان آشنا خواهیم کرد.

شاید خیلی از شما با مفهوم تریاژ آشنایی نداشته باشید. در ابتدا لازم است با مفهوم تریاژ آشنا شوید. واژه تریاژ برگرفته شده از زبان فرانسوی می باشد و در واقع به معنای تفکیک و جداسازی می باشد. بخش تریاژ اکثرا در بیمارستان های شلوغ به چشم میخورد و کاربرد بیشتری دارد. در زمان هایی که بیمارستان شلوغ می شود و دیگر ظرفیت پذیرش بیماران وجود ندارد از بخش تریاژ استفاده می شود.

همان طور که نام این بخش به معنای تفکیک کردن و جداسازی می باشد از این بخش به منظور تفکیک نمودن و جداسازی بیماران در هنگام شلوغی بیمارستان استفاده می شود. درواقع از این بخش به منظور اولویت بندی بیماران اورژانسی نیز استفاده می شود تا بیمارانی که مشکل حادتر و اورژانسی تر دارند در اولویت قرار گیرند.

کاربرد بخش تریاژ

در بالاتر با کاربرد اصلی این بخش آشنا شدیم. این بخش در بخش اورژانس بیمارستان وجود دارد. توجه داشته باشید که این بخش در همه ی بیمارستان ها کاربرد ندارد و بیشتر در بیمارستان هایی که شلوغ هستند مورد استفاده قرار می گیرد. در هنگام افزایش بیماران اورژانسی این بخش ، بخش بسیار مهم و پرکاربردی می شود.

بنابراین متوجه شدیم که کاربرد اصلی تریاژ، تفکیک کردن بیماران است. زمانی که به اورژانس یک بیمارستان مراجعه می کنیم، بخشی به نام تریاژ به چشممان می خورد. این بخش دارای تعدادی پرستار می باشد که لازم است آموزش بخش تریاژ را دیده باشند و هم چنین در این زمینه دارای تجربه کافی باشند. این پرستاران باید خطرات احتمالی هر نوع بیماری را بشناسند. وظیفه ی این پرستاران شناسایی وضعیت بیماران و ویزیت آنها می باشد.

admin

پست های مرتبط

کمبود ۶ میلیون پرستار در جهان

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پرستاران را از مهم ترین منابع انسانی نظام سلامت خواند و اعلام کرد: کمبود گروه پرستاری توسط سازمان بهداشت جهانی، اصلی ترین مشکل کمبود نیروی انسانی نظام های سلامت است.

۲۷ خرداد ۱۴۰۲

پیام تبریک اعضای هیات مدیره نظام پرستاری تهران بزرگ به مناسبت عید نوروز

، اعضای هیات مدیره نظام پرستاری تهران به مناسبت آغاز سال جدید بیانیه ای را منتشر کردند .

اجرای قانون تعرفه‌گذاری با وجود پیگیری‌های سازمان نظام پرستاری متوقف شده است

رئیس هیئت‌مدیره نظام پرستاری تهران، گفت: قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری با توجه به پیگیری‌های متعدد سازمان نظام پرستاری متوقف شده و مراحل بعدی این قانون تاکنون پرداخت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید