صفحه اصلی > کمیسیون بهداشت مجلس : کادر درمان دچار خستگی جسمی و روحی شده اند

کادر درمان دچار خستگی جسمی و روحی شده اند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: بیماری کرونا به طور جدی تبدیل به یک بیماری مزمن شده و مدت‌هاست که طول کشیده است؛ همین امر باعث شده که کادر درمان دچار خستگی جسمی، روحی،  روانی و اجتماعی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری تهران؛ یحیی ابراهیمی، درباره ضرورت افزایش کادر درمان و استخدام نیروی جدید در بیمارستان‌ها برای جلوگیری از فرسودگی کادر درمان، گفت: بیماری کرونا به طور جدی تبدیل به یک بیماری مزمن شده و مدت‌هاست که طول کشیده است؛ همین امر باعث شده که کادر درمان دچار خستگی جسمی، روحی،  روانی و اجتماعی شود.
این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: از سوی دیگر اعضای کادر درمان مشاهده می‌کنند دوستانشان در محیط کار اکثراً به کرونا مبتلا و بعضاً شهید راه خدمت می‌شوند که این رویدادها تاثیرات زیادی روی آنها گذاشته است.
وی ادامه داد: این روزها پرستاران و کادر درمان به علت درگیری با بیماری کرونا از رده خارج می‌شوند که نتیجه‌اش افزایش بار روی دوش کسانی است که در محیط می‌مانند.
نماینده دلفان و سلسله تاکید کرد: هنگامی که فشار کار روی تعدادی از اعضای پرستاران و  کادر درمان بیشتر شود، آنان باید بیشتر وقت خود را در بیمارستان بگذرانند که همین باعث سیکل منفی و تشدید خستگی‌های روحی و روانی می‌شود.
وی با اشاره به کاهش درآمد بیمارستان‌ها به دلیل شیوع بیماری کرونا، اظهار داشت: امروز ۵۰ درصد درآمد بیمارستان‌ها کاهش پیدا کرده است که همین امر پرداخت کارانه پرسنل را با مشکل مواجه کرده است؛ زیرا از محل همین درآمدهاست که کارانه ‌ها پرداخت می‌شود.
ابراهیمی گفت: امروز کادر درمان کار مضاعفی انجام می‌دهند اما با توجه به کاهش درآمد بیمارستان‌ها درآمدشان خیلی کم است که این یک تهدید جدی برای وزارت بهداشت و درمان است.
وی با اشاره به رعایت پروتکل‌ها در میان کادر درمان گفت: هنگامی که بیماری طول کشید  یک تحقیق انجام  شد که نشان می‌دهد ۱۸ درصد پرستاران و ۱۳ درصد پزشکان تمایل به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و درمانی ندارند که باید برای این مساله هم یک فکر جدی کنیم.
این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای یادآور شد: در کمیسیون به وزیر که مهمان ما بود که گفتیم مسئله اصل پرداخت‌ها و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و خدماتی که به شکل ۸۹ روزه بیمارستان آنها را به خدمت می‌گیرند، باید مشخص شود.
وی با بیان این‌که کادر درمان باید نسبت به جذب و رفع مشکل‌شان اطمینان خاطر داشته باشند، عنوان کرد: امروز آنها هستند که در خط مقدم مبارزه روزانه با کرونا می‌جنگند.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر باید تجهیزات لازم برای کادر درمان در نظر گرفته شود که بسیار مهم است.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا وزارت بهداشت قصد ندارد نیروی تازه نفس استخدام کند، بیان کرد: وزارت بهداشت و درمان اعلام کرده قصد دارد چند هزار نفر را در قالب قراردادها به خدمت بگیرد که پیشنهاد ما این است که نیروها می‌توانند از همان نیروهای ۸۹ روزه باشند که در بیمارستان‌ها به کار گرفته شده‌اند.
نماینده دلفان و سلسله درباره سرنوشت تخصیص یک میلیارد دلار به وزرات بهداشت و درمان بیان کرد: یک میلیارد دلار برای مبارزه با بیماری کرونا در نظر گرفته شد که به وزارت بهداشت داده شود اما تاکنون ۳۰ درصد آن را پرداخت شده است و این مطالبه جدی ماست که ببینیم ۷۰ درصد این پول کجاست.

admin

پست های مرتبط

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد؛ آمار مبتلایان کرونا تا روز سه‌شنبه پانزدهم مهر ماه/ افزایش باورنکردنی مبتلایان به کرونا+جزئیات

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز پانزدهم مهر ماه ۱۳۹۹ بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴۱۵۱ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شدند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: کادر پرستاری در بحران کرونا خوش درخشیدند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کادر پرستاری در بحران کرونا خوش درخشیدند، گفت: از اینرو حق و حقوق پرستاران در این باره محفوظ است.

۶ مرداد ۱۳۹۹

دیدگاهتان را بنویسید