صفحه اصلی > بیمارستان ها : پرستاران از روزهای بحران کرونا گفتند/مرز مادری و پرستاری

پرستاران از روزهای بحران کرونا گفتند/مرز مادری و پرستاری

مدیران پرستاری بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی تهران که روزهای سخت و طاقت فرسای کرونا را پشت سر گذاشته اند، حالا از آن ایام می گویند.

به گزارش پایگاه خبری نظام پرستاری تهران، کادر پرستاری در کنار تیم پزشکی، سختی‌ها و مشقت‌های زیادی را در روزهای بحرانی کرونا تحمل کردند تا افراد درگیر این بیماری، کمتر دچار آسیب شوند.

لذت و آرامش سختی‌های این روزها، زمانی بر جان خسته پرستاران می‌نشست که می‌دیدند بیماران مبتلا به کرونا، بهبود یافته و از بیمارستان مرخص می‌شوند و برعکس، اگر یک نفر از همین بیماران فوت می‌کرد، این کادر درمان بود که بیشتر از دیگران متحمل فشار روحی می‌شد.

خلق صحنه‌های زیبای ایثار

پرستو آریاملو مدیر پرستاری مجتمع بیمارستانی امام خمینی، با بیان اینکه کرونا با وجود همه سختی‌ها و مشکلات، نکات مثبت بسیاری داشت، به ازخودگذشتگی‌های کادر پرستاری در این بحران اشاره کرد و افزود: فرصت خوبی فراهم شد که تیم درمانی و کادر پرستاری آن‌طور که باید دیده شوند و هم شاهد خلق صحنه‌های زیبایی از ایثار و ازخودگذشتگی آنان باشیم.

کرونا تبلور انسانیت

مهین سعیدی مدیر پرستاری بیمارستان شریعتی به‌سختی کار و نگرانی و ترسی که در بیمارستان‌ها و جامعه حاکم بود اشاره کرد و گفت: کرونا تبلور انسانیت بود و مجموعه پزشکان، پرستاران، نیروهای خدماتی، نگهبانان و کادر پشتیبانی در این بحران به‌گونه‌ای هماهنگ عمل کردند که انگار سال‌هاست خود را برای کار تیمی در چنین شرایطی آماده کرده‌اند.

تجلی روحیه همدلی در کادر پرستاری

زهرا قاضی مدیر پرستاری بیمارستان بهارلو با اشاره به اتفاقاتی که در این مدت در این مرکز رخ داد، گفت: روحیه همدلی در بهارلو به حدی بود که در ابتدای بحران که یکی از پرستاران مبتلا شد همه همکاران بدون استفاده از پوشش حفاظتی می‌خواستند از همکار خود پرستاری کنند.

مادر و مدیر بودن کار سختی بود

سوریا بابایی مدیر پرستاری بیمارستان سینا، همراهی کادر درمانی بیمارستان‌ها و مردم را فوق‌العاده توصیف کرد و گفت: روزهای سختی بود و در کنار آن زیبایی‌هایی هم داشت. در آن شرایط مادر و مدیر بودن و تصمیم درست گرفتن کار سختی بود اما با همکاری همه دانشگاه علوم پزشکی تهران خوش درخشید. هیچ‌کس از وظایف خود جا نزد مگر آنکه شرایط خاصی در خانواده‌شان وجود داشت. جا دارد از همه همکارانم در کادر پرستاری قدردانی کنم.

عملکرد کادر پرستاری مصداق کار خیرین است

اعظم زینعلی مدیر پرستاری بیمارستان روزبه با اشاره به رعایت دقیق دستورالعمل‌ها به منظور پیشگیری از ابتلای بیماران این مرکز، به سخن رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، مبنی بر اینکه پرستاران جز خیرین دانشگاه هستند، اشاره کرد و گفت: مصداق این جمله عملکرد کادر درمانی بود که در این بحران شاهد آن بودیم.

اعلام آمادگی کادر پرستاری برای اعزام به خوزستان

شادی رضایی مدیر پرستاری بیمارستان فارابی به انگیزه و درخواست کادر پرستاری بیمارستان فارابی برای خدمت داوطلبانه در بیمارستان‌های درگیر کرونا اشاره کرد و گفت: در حالی‌که بخش چشم‌پزشکی بیمارستان‌های خصوصی و شهرستان‌های اطراف تهران تعطیل‌شده بود بیمارستان فارابی به بیماران خدمت‌رسانی می‌کرد و اکنون نیز که بحران در دانشگاه کاهش پیداکرده، همکاران این بیمارستان برای اعزام به خوزستان اعلام آمادگی کرده‌اند.

مرکز قلب و نقش آن در مدیریت کرونا

معصومه دلاور مدیر پرستاری مرکز قلب تهران با اشاره به آماده‌سازی بخش‌های این مرکز برای پذیرش بیماران قلبی مبتلابه کرونا، گفت: ابتدا دو بخش را به این بیماران اختصاص دادیم ولی با توجه به افزایش بار مراجعه این تعداد به شش بخش افزایش یافت. بخشی از پرسنل این مرکز نیز خودشان درگیر کرونا شدند که درمانگاه ویژه‌ای را برای آنان ایجاد کردیم.

کرونا باعث افزایش صمیمت کادر درمانی شد

نازیلا خلیل زاده مدیر پرستاری مرکز طبی کودکان با بیان سختی کار با کودکان، گفت: وحشتی که در جامعه حاکم بود در کادر درمانی نیز وجود داشت. بااین‌وجود حتی یک مورد هم از همکارانم نشنیدم گلایه کنند وقتی به بیمارستان می‌آیند از فرزند خود کجا نگهداری کنند. این بحران باعث افزایش ارتباطات و صمیمت در کادر درمانی شد.

ایران و سرزمین شیران، مصداق دلاوری‌های کادر پرستاری

مریم محمدی مدیر پرستاری بیمارستان رازی نیز بابیان اینکه کرونا به ما چیزهای بسیاری یاد داد افزود: مصداق اینکه می‌گویند اینجا ایران و سرزمین شیران است را ما در بیمارستان‌ها و در ایثارگری‌های همکاران و مردم دیدیم.

آرش و پذیرش مادران مبتلا به کرونا

فریبا نوری مدیر پرستاری بیمارستان آرش نیز با اشاره به تخصیص بخش VIP این مرکز به بیماران مبتلا به کرونا گفت: بااینکه بیمارستان آرش مرکز بیماران مبتلا به کرونا نبود ولی در این مدت ۱۲۰ مادر مبتلا به کرونا را پوشش داد.

بهرامی و رسیدگی به کودکان مشکوک به کرونا

رؤیا مجیدی مدیر پرستاری بیمارستان بهرامی با اشاره به پذیرش کودکان مشکوک به کرونا در این مرکز گفت: تمامی بیماران مشکوک به کرونا را که مراجعه می‌کردند؛ مدیریت کردیم. خوشبختانه در این مدت فقط سه بیمار قطعی داشتیم و همکاران این مرکز مشتاقانه در بیمارستان‌های دیگر داوطلب می‌شدند و شیفت برمی‌داشتند.

به اشتراک گذاشتن تجربیات بیمارستان‌ها در این بحران

تهمینه ناجی مدیر پرستاری بیمارستان ضیائیان به مقایسه شرایط پرستاران در دوران کرونا و رزمندگان دفاع مقدس پرداخت و گفت: زمانی که رزمندگان از جبهه بازمی‌گشتند خانواده‌ها مشتاقانه به استقبال آنان می‌رفتند ولی وقتی کادر درمانی به خانه بازمی‌گشت اعضای خانواده با نگرانی و محلول ضدعفونی به استقبالشان می‌رفتند. البته این بحران تجربیات بسیاری داشت که باید در بین بیمارستان‌های مختلف به اشتراک گذاشته شود.

هیچ‌کدام از همکاران نگران ابتلای خود نبودند

لیلا ساعدی مدیر پرستاری بیمارستان امیراعلم با بیان اینکه کرونا درسی را به من آموخت که در تمامی سال‌های دوران خدمتم نیاموختم، افزود: ایثارگری‌هایی را به معنای واقعی در این بحران دیدم که بسیار با ارزش بود. هیچ‌کدام از کارکنان برای خود نگران نبودند بلکه نگرانی آنها به دلیل عزیزانی بود که در خانه داشتند.

یاس با حمایت‌های دانشگاه نمره بیست می‌گیرد

زهرا مختاری مدیر پرستاری بیمارستان یاس، با قدردانی از تلاش‌های مدیر پرستاری پیشین این مرکز گفت: اگر نمره یاس در بحران کرونا به‌جای بیست، نوزده و نیم شد این انتظار وجود دارد که کمبودهای آن دیده نشود و آن نوزده و نیم به چشم بیاید. یاس تجهیزات و فضای خوبی دارد و امیدوارم با حمایت‌های مدیریت بیمارستان و دانشگاه به نمره ۲۰ برسد.

آنچه مسلم است، پنهان ماندن واقعیت‌های ایثار و تلاش کسانی است که در سخت‌ترین روزهای کرونا، بدون هیچ چشم داشتی فقط مشغول خدمت به بیماران بودند. در این بین، کادر پرستاری فراتر از شنیده‌های ما، سختی کشیده اند و حالا روزهای جبران از راه رسیده است.

شاید حالا بحران کرونا را تا حدودی پشت سر گذاشته ایم و آرامش نسبی برقرار شده است، باید به پاس احترام به خدمات پرستاری، به خواسته‌های آنها پاسخ داد. هم مردم و هم مسئولان هر کدام به شکلی، این وظیفه را بر عهده دارند.

مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، برای اینکه کمتر بیمار شوند و مسئولان با اجرای حداقل خواسته‌های به حق و قانونی پرستاران که سال‌های سال است بر زمین مانده است.

قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، مهم‌ترین مطالبه پرستاران است که از سال ۱۳۸۶ تا کنون، در بایگانی وزارت بهداشت خاک می‌خورد.

انتهای پیام

admin

پست های مرتبط

کوهساریان: پذیرای انتقادات و پیشنهادات پرستاران هستیم/ تشریح برنامه های هیئت مدیره نظام پرستاری تهران برای ۶ ماه آینده

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران گفت به دنبال ارائه خدمات و تسهیلات بهتری به جامعه پرستاران تهران بوده و پذیرای انتقادات آنان نیز هستیم.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران: ماهانه ۲۵۰ پرستار درخواست مهاجرت می دهند / مهاجرت بیش از هزار پرستار در چندماه گذشته

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران از درخواست مهاجرت ۲۵۰ پرستار به صورت ماهانه خبر داد و گفت: در طی چندماه گذشته بیش از هزار نفر از پرستاران کشور از کشور مهاجرت کرده اند که این آمار بسیار وحشتناک است .

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد؛ آمار مبتلایان کرونا تا روز سه‌شنبه پانزدهم مهر ماه/ افزایش باورنکردنی مبتلایان به کرونا+جزئیات

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز پانزدهم مهر ماه ۱۳۹۹ بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴۱۵۱ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید