صفحه اصلی > بیمارستان ها : مجوز استخدام پرستاران از سوی هیئت امنا تامین اجتماعی صادر شد

مجوز استخدام پرستاران از سوی هیئت امنا تامین اجتماعی صادر شد

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: اجازه استخدام از هیئت امنا گرفته شده است، به میزان کسانی که در بخش درمان بازنشسته شده اند استخدام خواهیم داشت، همچنین در بخش غیر درمان نیز معادل نصف تعداد بازنشستگان نیرو جذب خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری نظام پرستاری تهران، «مصطفی سالاری»، در پاسخ به پرسشی درخصوص تصمیم‌گیری طرح احداث بیمارستان میلاد اصفهان اظهار کرد: هشت پروژه مشابه از ده سال گذشته تا به حال در کشور داریم که قرار بود سرمایه‌گذاران خارجی آن‌ها را انجام دهند؛ اما به دلایلی از جمله شرایط تحریمی امکان حضور سرمایه‌گذار خارجی منتفی شد و تأمین مالی پروژه به مشکل برخورد کرد، باتوجه به بودجه امکان بهره‌برداری در این دوسال وجود ندارد و قرار شد سرمایه‌گذار برای این پروژه جذب شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در ادامه درخصوص شرایط بیمه بیکاری عنوان کرد: مانند گذشته کسانی که سابقه بیمه دارند و در این چند ماه مشغول به کار نبوده‌اند مشمول بیمه بیکاری خواهند شد؛ مقرر شد وزارت کار فهرست این افراد را به سازمان تأمین اجتماعی داده و تأمین اجتماعی نیز پس از بررسی آن را به خزانه ارسال می‌کند، البته فعلا برای انجام این کار نیاز به شماره شبا وجود دارد و پس از خزانه مبالغ را به حساب‌ها واریز خواهد کرد.

وی ادامه داد: به میزان میانگینی که در ماه‌های مشابه در سال‌های گذشته بیمه بیکاری پرداخت می‌شده را پرداخت خواهیم کرد اما مابقی را دولت متقبل خواهد شد، منبع پرداخت متفاوت خواهد بود.

سالاری درباره شرایط استان اصفهان هنگام شیوع دوباره پیک کرونا گفت: همکاران در بخش درمان وظایف خود را به‌خوبی انجام دادند و به همین دلیل میزان مرگ و میر به نسبت میانگین کم بود، در صورت ایجاد موج دوم کرونا، کل ظرفیت بیمارستان‌ها در خدمت همکاران بهداشت و درمان قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا در کشور که برای همه لازم‌الاجرا بود، کل هزینه بیماران بستری برای درمان رایگان بود و هزینه درمان بیماران کرونایی توسط سازمان تأمین شد.

استخدام سازمان تأمین اجتماعی را به‌صورت کاملا رقابتی خواهیم داشت

وی درخصوص استخدام کادر درمان به‌ویژه پرستاران تصریح کرد: اجازه استخدام از هیأت امنا گرفته شده است، به میزان کسانی که در بخش درمان بازنشسته شده اند استخدام خواهیم داشت، همچنین در بخش غیر درمان نیز معادل نصف تعداد بازنشستگان نیرو جذب خواهد شد.

سالاری افزود: کل روند جذب نیرو در فضای رقابتی صورت خواهد گرفت و اولویت با نخبگان است، در این چند سال تمام جذب سازمان با استفاده از آزمون و در فضای کاملا رقابتی بوده و در ادامه هم به همین منوال خواهد بود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: پروژه هتل هما متوقف شده است، البته دیروز خواستار ارائه طرح آن شده‌ایم تا ببینیم که چطور می‌توان منبع مالی آن را تأمین کرد ولی اولیت ما در ابتدا پرداخت مستمری به ٣.۵ میلیون نفر بازنشسته و پرداخت هزینه‌های درمان برای افرادی که دفترچه بیمه در دست دارند، است.

شروع ارائه تسهیلات به بازنشستگان تأمین اجتماعی از شنبه هفته آینده

وی درخصوص ارائه تسهیلات به بازنشستگان تأمین اجتماعی عنوان کرد: سال گذشته مجموع تسهیلات کانون بازنشستگان  در قالب قرض‌الحسنه حدود ٢٠٠ میلیارد تومان بود که در حال حاضر این مبلغ ١٠ برابر شده و به ٢٠٠٠ میلیارد تومان رسیده است.

سالاری ادامه داد: ممکن است میزان پرداختی به هر بازنشسته افزایش نیابد ولی تعداد نفراتی که پارسال توانستند از تسهیلات استفاده کنند با این شرایط ده برابر خواهد شد، از شنبه هفته آینده اولین پرداخت انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی درخصوص پروژه‌های بیمارستانی خاطرنشان کرد: طبق مصوبه بودجه سال ٩٩ ایجاد پروژه جدید ممنوع است و پروژه‌های درحال اجرا نیز، آن‌هایی که ٧٠ درصد به بالا اجرا شده اند، تکمیل خواهند شد، تعداد بیمارستان‌ها محدود است و تمرکز بر روی درمانگاه‌ها است بنابراین بیشتر توسعه ظرفیت درمانگاه‌ها و مراکز درمانی را خواهیم داشت تا ایجاد مراکز بیمارستانی و همکاری با وزارت بهداشت هم خواهیم داشت.

طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان انجام خواهد شد

وی درخصوص طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: این مسأله خواسته چندساله و به حق ٣.۵ میلیون نفر بازنشستگان تأمین اجتماعی است که توافق اولیه با دولت انجام شده تا بتوانیم حدود ۵٠ هزار  میلیارد تومان سهام شرکت‌های دولتی را بابت مطالبات سازمان تأمین اجتماعی وصول کنیم و  به پشتوانه این دارایی همسان‌سازی انجام شود، فهرست شرکت‌ها ابلاغ شده است و به‌طور کلی این طرح تا به امروز مسیر خوبی را طی کرده است.

سالاری در خصوص بدهی‌های دولت به سازمان تأمین اجتماعی یادآور شد: سال گذشته حدود ٨٠٠٠ میلیارد تومان را وصول کردیم و توانستیم بدهی‌ها به مراکز درمانی را از این طریق و از منابع دیگر تأمین کنیم، امسال مذاکراتی درخصوص همسان‌سازی انجام گرفته تا دولت برای پرداخت بدهی خود به سازمان تأمین اجتماعی ۵۰ هزار میلیارد تومان را به ‌صورت سهام داشته باشد، دولت مجاز به انجام این کار است و فهرست شرکت‌ها تهیه شده اما انجام این کار قطعی نیست.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی خاطر‌نشان کرد: درحال حاضر بدهی به مراکز تابع وزارت بهداشت نداریم اما در پرداخت به مراکز غیردانشگاهی سه ماه عقب هستیم که میزان آن حدود هزار و ٨٠٠ میلیارد تومان است.انتهای پیام

admin

پست های مرتبط

کوهساریان: پذیرای انتقادات و پیشنهادات پرستاران هستیم/ تشریح برنامه های هیئت مدیره نظام پرستاری تهران برای ۶ ماه آینده

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران گفت به دنبال ارائه خدمات و تسهیلات بهتری به جامعه پرستاران تهران بوده و پذیرای انتقادات آنان نیز هستیم.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران: ماهانه ۲۵۰ پرستار درخواست مهاجرت می دهند / مهاجرت بیش از هزار پرستار در چندماه گذشته

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران از درخواست مهاجرت ۲۵۰ پرستار به صورت ماهانه خبر داد و گفت: در طی چندماه گذشته بیش از هزار نفر از پرستاران کشور از کشور مهاجرت کرده اند که این آمار بسیار وحشتناک است .

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد؛ آمار مبتلایان کرونا تا روز سه‌شنبه پانزدهم مهر ماه/ افزایش باورنکردنی مبتلایان به کرونا+جزئیات

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز پانزدهم مهر ماه ۱۳۹۹ بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴۱۵۱ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید