صفحه اصلی > انجمن های پرستاری و استخدامی : عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس مطرح کرد؛ هدر رفت بودجه سالانه ۴۰ هزار میلیاردی طرح تحول سلامت با مهاجرت پرستاران

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس مطرح کرد؛ هدر رفت بودجه سالانه ۴۰ هزار میلیاردی طرح تحول سلامت با مهاجرت پرستاران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری تهران، احمد علیرضا بیگی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت نیوز، اظهار کرد: پیش‌بینی لازم برای حمایت از کادر بهداشت و درمان (پرستار و پزشک) هنگام شیوع کرونا در کشورمان برای حمایت مالی از آنها وجود داشت و به همین دلیل با اذن مقام معظم رهبری یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشت شد تا از صف اول مقابله با کرونا حمایت لازم صورت گیرد.   وی افزود:در طول اجرای طرح تحول سلامت بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان در هر سال صرف ردیف سلامت شده است. این که بایستی این هزینه در بحران‌هایی شبیه به کرونا خود را نشان می‌داد و کم و کسری‌ها را می‌پوشاند این در حالی است که این رقم، رقم بسیار زیادی است به طوری که از این رقم یارانه‌ای که سالیانه به مردم ایران تخصیص پیدا می‌کند بیشتر شده و حتی ۱۰ هزار میلیارد تومان از آن بیشتر است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور تصریح کرد: متاسفانه آنچه که مشاهده می‌کنیم ۴۰ هزار میلیارد تومان ردیف بودجه در طرح تحول سلامت که هر سال به وزارت بهداشت داده می‌شد نشان می‌داد که این رقم در زیرساخت‌های بهداشت و درمان کشور هزینه نشده است.  

علیرضابیگی گفت:مقام معظم رهبری  با این درک که باید از کادر بهداشت و درمان کشور حمایت اضطراری کنند موافقت خود را با برداشت از صندوق توسعه ملی اعلام کردند. ولی دیوان محاسبات کل کشور باید بررسی کند که  این یک میلیارد دلار که به دولت تخصیص پیدا کرده در کجاها هزینه شده است این در حالی است که این اقدام برای ترمیم به حوزه بهداشت و درمان به ویژه رسیدگی به پرستاران و پزشکان و اضافه کاری، کارانه و پاداش آنها در نظر گرفته شده است.  

وی افزود:متاسفانه ما شاهد آن هستیم که پرستاران و پزشکان هیچ گشایشی در زندگی خود در چند ماه اخیر ندیده و حتی سهمی از یک میلیارد یورو تخصیصی از صندوق توسعه ملی نداشتند. این در حالی است که در همین ایام ما شاهد مهاجرت پرستاران به خارج از کشور بودیم.  

عضو کمیسیون امور داخلی کشور تصریح کرد: مطلع هستم دیوان محاسبات به موضوع هزینه کرد یک میلیارد دلار هزینه‌کرد برداشتی از صندوق توسعه ملی ورود کرده است. ولی ما اخباری داریم که بخشی از این پول برای هزینه ساخت و ساز یک دانشکده در دانشگاه علوم پزشکی تخصیص پیدا کرده است چرا که دختر خانم حسن روحانی در آنجا تدریس می‌کند.  

علیرضابیگی گفت:نوع اداره کرد و مدیریت کشور از سوی دولت فعلی فاجعه است چرا که قوه مجریه دمدمی مزاج است و ما شاهد اقدامات و رفتارهای کودکانه از سوی دولت هستیم.

برچسب ها :

admin

پست های مرتبط

مهلت ثبت‌‎نام انتخابات نظام پرستاری تمدید شد

براساس پیگیری‌های انجام شده از سوی سازمان نظام پرستاری، مهلت ثبت‌نام داوطلبان انتخابات نظام پرستاری تمدید شد.

آغاز ثبت‌نام داوطلبان ششمین انتخابات هیئت مدیره نظام پرستاری

ثبت نام داوطلبان عضویت در ششمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام پرستاری آغاز شد.

پرچم عزای حسینی(ع) در ارتفاعات پایتخت توسط پرستاران تهرانی به اهتزاز درآمد

پرچم عزای حسینی(ع) در ارتفاعات پایتخت توسط پرستاران تهرانی به اهتزاز درآمد

دیدگاهتان را بنویسید