صفحه اصلی > مصاحبه ها : زارعیان با مردود دانستن بخشنامه دستورالعمل پرداخت پاداش‌ کرونا اصلاح آن را خواستار شد

زارعیان با مردود دانستن بخشنامه دستورالعمل پرداخت پاداش‌ کرونا اصلاح آن را خواستار شد

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران با محکوم کردن بخشنامه ای مبنی بر دستورالعمل پرداخت پاداش‌ کرونا به پرسنل درمان ر ادامه اصلاح آن را خواستار شد و گفت: هیئت مدیره نظام پرستاری تهران این بخشنامه را مملو از بی عدالتی و بی انصافی می داند.

دکتر «آرمین زارعیان» در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری نظام پرستاری تهران با اشاره به ابلاغ بخشنامه ای در تاریخ سوم خرداد از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره نحوه پرداخت پادش کرونا به پرسنل درمانی در ادامه اظهار کرد: در این بخشنامه پاداش کرونا ازساعتی ۸۰ هزار تومان برای متخصص و فوق تخصص تا ۱۲ هزار تومان برای کارکنان پشتیبانی و اداری متغیر است.

وی با بیان اینکه این پاداش برای گروه پرستاری ساعتی ۲۵ هزار تومان لحاظ شده است، افزود: این شیوه پرداخت با هیچ ساختار عادلانه ای منطبق نیست چون گروه پرستاری بیش از هر گروهی در شبانه روز با این بیماری مواجهه هستند.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران با بیان اینکه بیماران کرونایی بیشترین مراقبت را لازم دارند، خاطرنشان کرد: کووید ۱۹ ماهیت درمانی ندارند و با مراقبت بهبود می یابند.

دکتر زارعیان با بیان اینکه گروه پرستاری نباید از پزشکان عمومی کمتر بگیرند، گفت: پزشکان تنها مسئولیت تجویز دارو را دارند در حالی که پرستاران وظیفه مراقبت بیماران کرونایی را در شبانه روز بر عهده دارند از اینرو ما معتقدیم این بخشنامه اساساً ناعادلانه است.

وی با بیان اینکه هیئت امنا پیش از این پرداخت پاداش کرونا را به دانشگاهها واگذار کرده بود، تصریح کرد: در آن زمان میزان پاداش کرونا از ۲۰۰ هزار تا ۲ میلیون تومان متغیر بود اما با شیوه جدید سقف پرداختی از ۲۰۰ هزار تومان هم کمتر است.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران با بیان اینکه باید مدارج و مراتب علمی در میزان پرداخت پاداش کرونا لحاظ شود، گفت: در گروه پرستاری رتبه علمی از کمک بهیاری تا کارشناسی ارشد و دکترای پرستاری وجود دارد شاید نیروی خدماتی بیشتر در معرض آسیب کرونا باشد پس باید میزان پاداش کرونا آنها از بقیه بیشتر باشد.

دکتر زارعیان با اشاره به سختی کار ناشی از پوشش خاص مراقبان سلامت افزود: ارائه خدمات مراقبتی با پوشیدن گان، ماسک، دستکش و شیلد کار آسانی نیست این در حالی است که کارکنان بخش پشتیبانی پشت میز حداکثر با یک ماسک بر صورت با ۸۰۰۰ تومان اختلاف پاداش کرونا به میزان ۱۷ هزار تومان دریافت می کنند که این با عدالت همخوانی ندارد.

وی با بیان اینکه با این رویه تا پایان سال دست کم دو موج کرونا را داریم، تصریح کرد: با این شرایط پرستاران انگیزه ای برای ادامه خدمت در ماههای بعدی سال را ندارند پرستاران فرسوده، کم امید، بی رومق تمایلی برای ادامه خدمت ندارند.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران با انتقاد از به کارگیری پرستاران به صورت شرکت و قراردادی افزود: براساس آخرین آمار شمار بیماران کرونایی شناسایی شده در کشور به بیش از پیش از دوران قرنطینه رسیده است قطعاً این وضعیت در فصل پاییز نامناسبتر می شود.

دکتر زارعیان سنوات خدمت و میزان درگیری پرستاران را از دیگر فاکتورهای لازم برای تعیین میزان پاداش کرونا دانست و گفت: پرستاران که در محیط بیمارستان فعالیت می کنند همگی در معرض خطر ابتلاء به کرونا هستند پس باید برای آنها هم حق کرونا در نظر گرفته شود.

وی علت بی انگیزگی برخی پرستاران را ناشی از نادیده گرفتن زحمات پرستاران برشمرد و افزود: برای خدمات گروههای دیگر تعرفه ای منظور شده است و هم اکنون اختلاف میان تعرفه تخصص های مختلف است اما برای گروه پرستاری چنین نیست و حقشان ادا نمی شود.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران با بیان اینکه این شیوه مدیریت راه بجایی نمی برد، خاطرنشان کرد: با رعایت نکردن موارد ضروری از سوی مردم در ایام کرونا بار این بیماری بر دوش کادر درمانی و پرستاران خواهد بود.

دکتر زارعیان یادآور شد: اگر به وضعیت پرستاران رسیدگی نشود در موج های بعدی کرونا پرستاران انگیزه ای برای ادامه فعالیت نخواهند داشت. انتهای پیام  

admin

پست های مرتبط

پیام تبریک اعضای هیات مدیره نظام پرستاری تهران بزرگ به مناسبت عید نوروز

، اعضای هیات مدیره نظام پرستاری تهران به مناسبت آغاز سال جدید بیانیه ای را منتشر کردند .

اجرای قانون تعرفه‌گذاری با وجود پیگیری‌های سازمان نظام پرستاری متوقف شده است

رئیس هیئت‌مدیره نظام پرستاری تهران، گفت: قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری با توجه به پیگیری‌های متعدد سازمان نظام پرستاری متوقف شده و مراحل بعدی این قانون تاکنون پرداخت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید