صفحه اصلی > اورژانس پیش بیمارستانی و انجمن های پرستاری و استخدامی : رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

کارنامه عزتمندانه کادر درمان نتیجه تأسی به شهداست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری تهران، سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناسبت سالروز تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی با برنامه «گفتگوی روز» مصاحبه کرد.

اوحدی سالروز شهید و تأسیس بنیاد شهید را نمودی از تاریخ اقتدار جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: سیدالشهدای محور مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی به دستور منفورترین و شقی ترین انسان دوره معاصر به شهادت رسید.

وی افزود: فضائل و عصاره همه شهدا و فرماندهان ایثارگران و جانبازان در وجود حاج قاسم بود تا جایی که مقام معظم رهبری از او به عنوان یک مکتب در مسیر رشد و کمال جامعه بشریت یاد کردند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، دفاع از حریم علم و درمان کشور را نیز به برکت تأسی به همین شهدا دانست و گفت: کارنامه عزتمندانه کادر درمان و پرستاری امروز حاصل همین ارزشها و آرمانهای انقلاب و تأسی به شهداست.

نخستین کنگره ملی بزرگداشت لشکر فرشتگان تاریخ ساز

اوحدی با اشاره به برگزاری نخستین و بزرگترین کنگره ملی بزرگداشت لشگر فرشتگان تاریخ ساز به مناسبت روز شهید که ۱۹اسفند ماه برگزار گردید گفت: ۱۷ هزار زن غیرتمند شهید، جانباز و آزاده در کشور ما وجود دارد و ما این کنگره را در تهران به پاسداشت آنها برگزار کردیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین به دو مأموریت و رسالت مهم بنیاد شهید نیز اشاره و بیان کرد: رسالت نخست مربوط به مباحث صنفی و خدماتی است که البته هر اقدامی هم که انجام شود کم است و جبران حتی یک شب نبود پدر برای دختر شهید و یا سختی زندگی یک شب جانباز قطع نخاع و گردن هم نمی شود اما رسالت دوم و اصلی مان هم ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است.

اوحدی در رابطه با یکی از محورهای منشور اخلاقی بنیاد شهید مبنی بر سهیم سازی تشکل های ایثارگری، به ضرورت مشارکت و استفاده از ظرفیت تشکل های گوناگون ایثارگری در برنامه ها و تصمیمات بنیاد اشاره کرد و گفت: یکی از برکاتی که نصیب ما شده وجود جامعه ایثارگری فعال و پویاست؛ این تشکل ها پل توانمند بسیار قوی برای ارتباط دو سویه بنیاد با جامعه هدف و پشتوانه قوی برای تحقق برنامه های بنیاد هستند.

اجرای پویش «شهید مهربان من»؛ کاری از فرزندان شهید

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران درمورد پویش «شهید مهربان من» بیان کرد: اخیراً فرزندان شهید در این پویش، به نیابت از هر شهید یک یتیم را سرپرستی کردند و در همین ایام نیز ویژه برنامه ای از ایلام شروع شده و از ایلام هم به سراسر کشور گسترش پیدا خواهدکرد.

اوحدی درمورد «قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران» گفت: این قانون در هفت فصل تدوین شده و بر اساس آن، بنیاد موظف به پیگیری حقوق حقه جامعه ایثارگری است البته این جامعه به دلیل نجابت و عزت نفسی که دارند حتی وقتی برای ارائه خدمات به آنها مراجعه می کنیم باز هم شاهد روحیه ایثارگری آن ها هستیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به مسئولیت بزرگ بنیاد در رسیدگی به وضعیت مسکن، اشتغال و ارائه خدمات درمانی گفت: خوشبختانه امسال از نظر تأمین اعتبار برای درمان جامعه هدف سال ویژه ای بود و امیدواریم که بتوانیم به این وظیفه سنگین عمل کنیم.

اوحدی بر این باور است که امروز عبور از مشکلات و تحریم ها و رمز دستیابی به تمدن اسلامی در گرو خدمت به مردم و تأسی به مکتب سیلمانی و شهداست.

admin

پست های مرتبط

مهلت ثبت‌‎نام انتخابات نظام پرستاری تمدید شد

براساس پیگیری‌های انجام شده از سوی سازمان نظام پرستاری، مهلت ثبت‌نام داوطلبان انتخابات نظام پرستاری تمدید شد.

آغاز ثبت‌نام داوطلبان ششمین انتخابات هیئت مدیره نظام پرستاری

ثبت نام داوطلبان عضویت در ششمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام پرستاری آغاز شد.

پرچم عزای حسینی(ع) در ارتفاعات پایتخت توسط پرستاران تهرانی به اهتزاز درآمد

پرچم عزای حسینی(ع) در ارتفاعات پایتخت توسط پرستاران تهرانی به اهتزاز درآمد

دیدگاهتان را بنویسید