صفحه اصلی > شورای عالی سازمان نظام پرستاری : دکتر عبادی: مدل ارائه خدمت به بیماران در گروه پزشکی و پرستاری متفاوت است

دکتر عبادی: مدل ارائه خدمت به بیماران در گروه پزشکی و پرستاری متفاوت است

عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور با بیان اینکه در متن دستورالعمل پرداخت پاداش کرونا به پرسنل درمانی بوی کم لطفی و بی عدالتی به مشام می رسد، گفت: مدل ارائه خدمت به بیماران در گروه پزشکی و پرستاری متفاوت است.

دکتر «عباس عبادی» در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری نظام پرستاری تهران با بیان اینکه گاهی خدمات به صورت هر نوبت ویزیت بیمار است، در ادامه اظهار کرد: پس از تماس کوتاه ویزیت ارتباط بیمار با پزشک قطع می شود و ادامه فرآیند درمان یا با استفاده از مشاوره تلفنی    و یا در صورت نیاز مجدداً فراخوان می شوند.

وی ادامه داد: غیر از آن حق الزحمه ساعتی لحاظ شده بابت هر ویزیت براساس کتابچه تعرفه پرداختی است و اگر پروسیجری انجام شود هزینه آن نیز محاسبه می شود.

عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور با اشاره به ارتباط مستمر و متوالی پرستار با بیمار گفت: ارتباط پرستار با بیمار به یک ویزیت خلاصه نمی شود در شبانه روز ارتباطهای مکرری وجود دارد میزان پرداختی حق کرونا هم صرفاً به میزان ساعت پرداخت می شود چون نظام تعرفه گذاری در گروه پرستاری اجرا نمی شود پس آنها از سایر مزایای مالی منتفع نمی شوند.

عبادی با بیان اینکه در درون گروه پرستاری هم تفاوتی بین سنوات خدمت و سطوح مختلف تخصص وجود دارد که در پاداش کرونا لحاظ نشده است، افزود: در این دستورالعملی کارشناسی ارشد، کارشناسی و سطوح پایین تر را یکسان دیده اند و سنوات خدمتی لحاظ نشده است.

وی با بیان اینکه سختی کار هم در بخش های مختلف مراقبتهای ویژه اورژانس و بخش متفاوت است، خاطرنشان کرد: میزان خطر مواجهه هم در اورژانس که هنوز وجود بیماری مسجل نشده نسبت به دیگر موارد بیشتر است.

عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور با بیان اینکه گروه پرستاری کمپلکسی از انواع تخصص و تجربه ها بر حسب سن سازمانی هستند، گفت: حتی معادل گرفتن گروه پرستاری با دانشجویان پرستاری خارج از انصاف و این برابری برابری منصفانه ای نیست.

عبادی افزود: با شیوع بیماری کووید ۱۹ همراه با اینترنها دانشجویان سال ۴ پرستاری هم خدمات ارائه کردند که برای آنها دستمزدی لحاظ نشد.

وی یادآور شد: بنابراین این دستورالعمل نه تنها انگیزشی نیست بلکه سبب دلسردی کادر درمان می شود هم به لحاظ مدل پرداخت و هم سایر مواردی که ذکر شد. انتهای پیام 

admin

پست های مرتبط

معاون وزیر بهداشت اعلام کرد؛ جزئیات امتیازها و اولویت جذب مدافعان سلامت در استخدام‌های جدید

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت گفت: بر اساس پیشنهاد مشترک وزارت بهداشت و سازمان اداری و استخدامی و تصویب شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی کشور، برای مدافعان سلامت در آزمون های بکارگیری و استخدام تا سقف ۲۰ امتیاز، در نظر گرفته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید