صفحه اصلی > وزارت بهداشت : اولویت استخدام با پرستاران قراردادی ۸۹ روزه در ایام کرونایی

اولویت استخدام با پرستاران قراردادی ۸۹ روزه در ایام کرونایی

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اولویت استخدام با پرستارانی است که در ایام کرونایی قرارداد ۸۹ روزه بودند.

به گزارش پایگاه خبری نظام پرستاری تهران، دکتر«کیانوش جهانپور» در پاسخ به پرسشی درباره سرنوشت استخدام قرارداد پرستاران ۸۹ روزه، گفت: زمانی قرار شد پرستارانی که اشتغال نداشتند در قالب قراردادهای ۸۹ روزه به کار گرفته شوند. این قراردادها کاملا قانون است اما به لحاظ  حقوقی هیچ الزامی برای تمدید آن وجود ندارد و پس از اتمام ۸۹ روز طرفین می‌توانند دیگر با یکدیگر همکاری نکنند. البته با دستور وزیر بهداشت و شخص رئیس جمهور با توجه به اضافه شدن این عزیزان به گروه‌های درمانی قرار شد در صورتی که مجوز استخدامی صادر شود، اولویت با این افرادی باشد که به شکل ۸۹ روزه در بحران کرونا مشغول به کار شدند.

وی افزود: اینکه این قراردادها تمدید شود، در حدود اختیارات وزارت بهداشت نیست و نیازمند مجوزهای خود از مراجع مربوطه است. هیچ کس در قرارداد ۸۹ روزه اخراج نمی‌شود، این قرارداد تعامل طرفین برای انجام کار در ۸۹ روز است و در صورتی که شرایط برای ادامه همکاری وجود داشته باشد ادامه خواهد یافت. پس از صدور مجوز استخدامی این عزیزان جذب خواهند شد اما هیچکس قول خاصی به فرد خاصی نمی‌تواند بدهد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به این پرسش که آیا از میان پرستاران ۸۹ روزه شهید خدمت وجود دارد یا خیر؟ بیان کرد: بنده فعلا  موردی از همکاران ۸۹ روزه در شهدای خدمت مشاهده نکرده‌ام و نیازمند تحقیق بیشتر است تا در جلسات بعدی اعلام کنم. انتهای پیام

admin

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید