صفحه اصلی > وزارت بهداشت و تعرفه گذاری و پرستاران نیروهای مسلح و بیمارستان ها و بهره وری و اورژانس پیش بیمارستانی و ویژه ها : کوهساریان: پذیرای انتقادات و پیشنهادات پرستاران هستیم/ تشریح برنامه های هیئت مدیره نظام پرستاری تهران برای ۶ ماه آینده

کوهساریان: پذیرای انتقادات و پیشنهادات پرستاران هستیم/ تشریح برنامه های هیئت مدیره نظام پرستاری تهران برای ۶ ماه آینده

امین کوهساریان، رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران  و عضو شورای عالی نظام پرستاری کل کشور در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری تهران با اشاره به چالش‌های اساسی پرستاران و برنامه‌های در نظر گرفته شده برای رفع آن‌ها  اظهار کرد: در کنار سیاست‌های سازمان کل نظام پرستاری، اهداف و برنامه‌های ما برگرفته از نظرات کارشناسی اعضای هیئت مدیره نظام پرستاری تهران است که چالش‌های اساسی  پرستاران در کل کشور را شامل می‌شود؛ به صورت کلان مشکلاتی که پرستاران با آن مواجه هستند شامل قانون تعرفه گذاری، استخدام پرستاران و دیگر  مواردی است که پیگیر حل مشکلات پرستاران هستیم که با توجه به تعاملات سازنده‌ای که با سازمان کل نظام پرستاری و معاونت پرستاری وزارت بهداشت وجود دارد، این مشکلات  به صورت جدی در حال پیگیری است.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران ادامه  داد: سایر اهداف و برنامه‌های ما مربوط به امورات اجرایی بوده و مستلزم برقراری ارتباط موثر با مدیران پرستاری دانشگاه‌ها و نیز مراکز درمانی و رابطان نظام پرستاری در سطح تهران است تا بتوانیم فعالیت‌های خوبی را در زمینه‌ ارائه خدمات رفاهی، فرهنگی و ورزشی برای پرستاران انجام دهیم.

کوهساریان بیان کرد: رویکرد ما ارتباط خوب و مناسب با مراکز درمانی و با پرستاران بالینی است، این کار در سطح کلان آغاز شده و ما اولین جلسه مدیران پرستاری دانشگاه‌های شهر تهران را برگزار کرده‌ و بازخوردهای خوبی گرفته‌ایم؛ در مرحله بعد جلسه‌ای با مدیران پرستاری مراکز درمانی در سطح شهر تهران برگزار خواهد شد، هدف استفاده از ظرفیت‌های متقابل است، در تهران سازمان‌ها و امکانات بسیاری وجود دارد، هدف دیگر ما این است که با ارتباطاتی که با سازمان‌های ذیربط برقرار می‌کنیم در حوزه ارائه خدمات رفاهی، فرهنگی و ورزش، بتوانیم شرایط خوبی را برای پرستاران رقم بزنیم.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران افزود: یکی دیگر از اقدامات خوبی که برای پرستاران انجام شدده، برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی بین پرستاران بود که برای اولین در شهر تهران بین پرستاران در قالب ۱۰ رشته ورزشی برگزار شد. مسابقات این جشنواره برحسب تعداد شرکت کنندگان و بر اساس قوانینی که وجود داشت، انجام شد و با توجه به اقبال خوبی که از سوی پرستاران صورت گرفت، تصمیم بر آن شد که این مسابقات به صورت کلاس‌های آموزشی، تمرینی و یا به صورت لیگ در برخی از رشته‌ها، با تعاملاتی که با فدراسیون‌ها و هیئت‌های ورزشی انجام می‌شود، این جشنواره ادامه یابد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه شغل پرستاری یک کار فیزیکی و علمی است، لازم است پرستاران توانایی‌های جسمی و ظرفیت‌های روحی خود را نیز ارتقا دهند، در بعد جسمی نیز لازم است فعالیت‌های مناسبی داشته باشند و با تزریق روحیه و نشاطی که ورزش می‌تواند به ارمغان آورد، به ویژه پس از ایام کرونا، قسمتی از این رنج را بتوانیم از طریق نشاطی که ورزش می‌تواند ایجاد کند، بهبود ببخشیم.

کوهساریان در خصوص اقدامات در دست اجرا در زمینه‌های فرهنگی و رفاهی از سوی نظام پرستاری تهران بیان کرد: به دنبال برقراری تعاملات موثر با هلال احمر و هیئت پزشکی حج و زیارت هستیم، با توجه به جمعیت بالای پرستاران در تهران، این ظرفیت می‌تواند در فعالیت‌های فرهنگی بین مراکز وسازمان‌ها مورد استفاده قرار گیرد، در بحث رفاهی نیز تعاملاتی با برخی از سازمان‌ها ومراکز انجام شده است و یکسری امکانات و تسهیلات فراهم شده که قصد داریم آن‌‌ها را گسترش دهیم، در حقیقت با نگاهی که سازمان کل  داشته و طی جلساتی که برگزار شده، بناست بحث خدمات رفاهی با قدرت و قوت بیشتری پیگیری شود، در این راستا هم برنامه‌های خوبی را در نظر گرفته‌ایم.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری درباره موضوع مهم تعرفه گذاری، تصریح کرد: اعضای جدید هیئت مدیره نظام پرستاری تهران در خدمت پرستاران بوده و به دنبال ایجاد تغییرات مفید در جهت ارائه خدمات بهتر برای ذینفعان خود است. این هدف اصلی و اساسی ترکیب جدید هیئت مدیره است. برنامه های خوبی را برای تحقق این هدف در نظر داریم، پیش بینی‌های خوبی نیز انجام شده و طی ماه‌های آینده پرستاران حتما منتظر این تغییرات باشند، علاوه بر این قطعا نگاه ما این است که از تمام ظرفیت‌های نظام پرستاری در سطح شهر تهران استفاده شود.

وی افزود: برای شروع جلسه‌ای با هیئت مدیره‌های قبل داشته و از تجربیات خوب آن‌ها استفاده کردیم. هدف از برگزاری این جلسات در وهله اول احترام به پیشکسوتان و در ادامه استفاده از ظرفیت‌ها و استعدادها بوده است. ما استعدادهای نابی در میان جامعه پرستاری داریم، برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی نشان داد این استعدادها نه تنها در زمینه ورزش بلکه در زمینه‌های دیگر نیز وجود دارد و ما به دنبال این هستیم که از طریق تعامل و ارتباطات و کمیسیون‌هایی که تشکیل خواهیم داد از این ظرفیت استفاده کنیم.

کوهساریان در پایان تاکید کرد: هیئت مدیره نظام پرستاری تهران و ترکیب جدید کاملا آماده شنیدن انتقادات و پیشنهادات است؛ بگویند  اگر خودشان در این جایگاه بودند به عنوان اعضای هیئت مدیره نظام پرستاری تهران، چه خدمتی را دوست داشتند برای پرستاران انجام دهند که باعث ارتقاء خدمت‌رسانی و افزایش کیفیت ارائه خدمات بالینی برای پرستاران باشد؟ دورنمایی که ما باید داشته باشیم این است که کاری کنیم که سلامت مردم و جامعه ارتقاء یابد، هر اقدام، پیشنهاد و استراتژی که بتواند ما را به این هدف نزدیک کند، پذیرا هستیم و حتما در قالب کمیسیون‌هایی که مطرح شد و در جلسات آتی از این نظرات استفاده کرده و به آن‌ها جامعه عمل می‌پوشانیم. 

انتهای پیام/

admin

پست های مرتبط

مهلت ثبت‌‎نام انتخابات نظام پرستاری تمدید شد

براساس پیگیری‌های انجام شده از سوی سازمان نظام پرستاری، مهلت ثبت‌نام داوطلبان انتخابات نظام پرستاری تمدید شد.

پرچم عزای حسینی(ع) در ارتفاعات پایتخت توسط پرستاران تهرانی به اهتزاز درآمد

پرچم عزای حسینی(ع) در ارتفاعات پایتخت توسط پرستاران تهرانی به اهتزاز درآمد

دیدگاهتان را بنویسید