صفحه اصلی > بازدیدها و جلسات و مصاحبه ها و ویژه ها : معاون اجرایی هیئت مدیره نظام پرستاری تهران: پیگیر مطالبات پرستاران و اجرای قوانین بر زمین مانده هستیم

معاون اجرایی هیئت مدیره نظام پرستاری تهران: پیگیر مطالبات پرستاران و اجرای قوانین بر زمین مانده هستیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری تهران، علی عباسی بیگلو، معاون اجرایی نظام پرستاری تهران درباره اقدام اخیر نظام پرستاری مبنی بر بازدید از بیمارستان های مختلف شهر تهران اظهار کرد: رسالت اصلی نظام پرستاری پیگیری مطالبات پرستاران در چهارچوب قانون است. اعضای پنجمین هیئت مدیره نظام پرستاری تهران سال ۱۳۹۸ و با رای پرستاران تهرانی به مدت چهار سال برای تصدی امور این هیئت مدیره انتخاب شدند.

وی افزود: مطالبه گری و پیگیری اجرای قوانین بر زمین مانده پرستاری و هویت بخشی به واژه پرستار آرمان و هدف برگزیدگان پرستاران تهرانی بود. پس از گذشت سه سال از دوره هیئت مدیره و بنا به تحقیق و تفحص به عمل آمده که نشان دهنده نرسیدن به مقصود و هدف پیش بینی شده در ابتدای دوره بود، هیئت مدیره بر آن شد تا تغییراتی را در ارکان و هیئت رئیسه ایجاد نماید.

عباسی در ادامه بیان کرد: در همین راستا رئیس و معاون اجرایی جدید بر حسب وظیفه و در چهارچوب اساسنامه سازمان نظام پرستاری و آئین نامه داخلی هیئت مدیره ها اقدام به برنامه ریزی برای تحقق تمامی اهداف برنامه ریزی شده طی یک سال باقی مانده از دوره پنجم کردند.

معاون اجرایی نظام پرستاری بازدید از بیمارستانها، برگزاری جلسات با مدیران پرستاری و رابطان نظام پرستاری در بیمارستانها، جلسه با مدیران پرستاری دانشگاهها، ملاقات با مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر، نمایندگان مجلس و مسئولان عالی رتبه وزارت بهداشت در اولویت برنامه ها و دیدارهای هیئت مدیره عنوان کرد.

عباسی درباره اقدامات اخیر نظام پرستاری گفت: در یک ماه اخیر با مدیران پرستاری ۲۰ بیمارستان بزرگ شهر تهران جلساتی برگزار شد، مشکلات و مطالبات جامعه پرستاری جزء به جزء جمع آوری، دسته بندی و در دو حوزه کلان و خرد تقسیم بندی شد؛ در حوزه کلان اجرای قوانین بر زمین مانده از جمله قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، قانون ارتقاء بهره وری کارکنان بالینی نظام سلامت و سختی کار در حال پیگیری است. جلسه خوبی با خضریان عضو کمیسیون اصل ۹۰ برگزار و راهکارهایی برای برون رفت از عدم اجرای قوانین توسط دستگاهها ارائه شد.

وی تصریح کرد: در مبحث سختی کار مقرر شد با همکاری مرکز پژوهشهای مجلس، پژوهشی در مورد فرسودگی شغلی و سختی کار پرستاری صورت پذیرد و نتایج آن برای تصمیم نهایی در اختیار نمایندگان مجلس قرار گیرد. قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری با پیگیری مداوم مقامات عالی رتبه سازمان نظام پرستاری و معاونت مراقبتهای پرستاری وزارت بهداشت از شهریور سال ۱۴۰۱ به طور کامل اجرایی و معوقات آن از دی ماه ۱۴۰۰ نیز پرداخت خواهد شد.

عضو هیئت مدیره نظام پرستاری بیان کرد: در نشست اخیر با عضو شورای شهر تهران نیز خواهان مساعدت شهرداری تهران برای کمک به بیمارستانها در ارتباط با استفاده پرستاران از مهدکودکهای طرف قرارداد با این نهاد شدیم؛ علاوه بر آن برخی بیمارستانها در محدوده طرح ترافیک بودند و دسترسی سریع پرستاران به بیمارستان به عنوان یک نهاد امدادی و مدیریت بحران با خودروی شخصی مقدور نبوده و مشمول جریمه یا پرداخت مبلغ طرح ترافیک می شدند. از شورای شهر خواسته شد تا برای حل این مشکل رایزنی هایی را با مدیریت حمل و نقل و ترافیک شهر تهران انجام دهند.

معاون اجرایی نظام پرستاری مدافعان سلامت را افتخارآفرینان دهه چهل انقلاب اسلامی خواند و گفت: شهدای مدافع سلامت ایثارگران وطن در مقابله با کرونا بودند که جان بر طبق اخلاص نهادند. نام گذاری معابر بنام این شهدا و تهیه و استقرار تندیس این شهدا در میادین و پارکها کوچکترین قدردانی از کادر درمان است که مدیریت زیباسازی شهرداری می تواند بر عهده بگیرد.

عباسی ادامه داد: پیگیری بهره برداری از فرهنگسرای پرستاران، استفاده از ظرفیتهای فرهنگی و ورزشی شهرداری برای پرستاران، همکاری با شهرداری در همایشهایی همچون جاماندگان اربعین و ارائه خدمات درمانی، ایجاد باشگاه رفاهی در حوزه گردشگری و تفاهم نامه همکاری با بانکهای سطح شهر تهران و مراکز اقامتی از دیگر برنامه های هیئت مدیره نظام پرستاری تهران است تا بخش بزرگی از مطالبات رفاهی اعضای خود را برآورده سازد.

وی در پایان تاکید کرد: در تهران حدود ۲۰۰ بیمارستان و مرکز درمانی بزرگ وجود دارد که در برنامه دیدارهای هیئت مدیره نظام پرستاری تهران قرار گرفته است. سازمان نظام پرستاری یک سازمان صنفی است و در حوزه اجرایی نقشی ندارد. ارتباط مستقیم با جامعه هدف و درک و لمس مشکلات از نزدیک، رایزنی و ارائه راهکار برای حل مشکلات جامعه پرستاری از جمله وظایف این سازمان است. اجرای قوانین و حل دغدغه های پرستاران در نهایت به ارائه خدمات مطلوبتر ختم خواهد شد. ما بر آنیم تا با حل تمامی این مشکلات پرستار با ذهنی عاری از دغدغه های شخصی به ارائه بهتر و با کیفیت تر خدمات خود به بیماران بپردازد.

admin

پست های مرتبط

مهلت ثبت‌‎نام انتخابات نظام پرستاری تمدید شد

براساس پیگیری‌های انجام شده از سوی سازمان نظام پرستاری، مهلت ثبت‌نام داوطلبان انتخابات نظام پرستاری تمدید شد.

پرچم عزای حسینی(ع) در ارتفاعات پایتخت توسط پرستاران تهرانی به اهتزاز درآمد

پرچم عزای حسینی(ع) در ارتفاعات پایتخت توسط پرستاران تهرانی به اهتزاز درآمد

دیدگاهتان را بنویسید